November 10, 2023

Syed Saddiq Syed Abdul Rahman

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء


Kemalangan tidak kira masa dan susah untuk dijangka, banyak kemalangan terjadi bukan dari kesalahan salah satu dari dua kenderaan yang terlibat, bila sudah ditakdirkan dia terlibat dalam kemalangan apa yang hendak dikata, redho saja lah.

Ada kemalangan yang memang atas kesalahan diri sendiri, bila selalu terlepas dari kemalangan walaupun selalu buat salah, disangka tidak akan terjadi kemalanggan pada dirinya, bila dah terjadi kemalangan maka rugilah hidup dan masa depan yang masih muda.



Begitulah yang terjadi kepada Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, yang satu ketika dahulu orang-orang selalu memuji anak muda ini. Bahkan menjadi idaman semua orang, rupa paras lawa berpelajaran bijak bercakap dan memimpin.

Tiba-tiba ada berita mengatakan dia Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ini telah dijatuhkan hukuman kerana terlibat dalam kes rasuah, adui..sedih la.

Mungkin sudah banyak rasuah yang dia dah buat tetapi belum pernah kena tangkap, sekali kena tangkap 'Penjara 7 tahun 2 kali sebatan dan didenda rm10 juta'.

Dia Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata;
"Apabila ada keputusan Mahkamah Tinggi, walaupun ada dua lagi peringkat rayuan (di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan), saya perlu meletakkan tahap lebih tinggi, sama seperti tahap untuk ditingkatkan dalam politik Malaysia,"

Dia bermaksud melepaskan jawatan, kerana parti MUDA lebih besar dan penting dari diri dia sendiri.

Syed Saddiq Syed Abdul Rahman beliu, bekas Menteri Belia dan Sukan itu diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi menjalani hukuman penjara tujuh tahun, dua kali sebatan dan didenda RM10 juta selepas didapati bersalah terhadap empat tuduhan pecah amanah, salah guna wang dan pengubahan wang haram dana ARMADA BERSATU.

Berhati-hatilah bila memandu jangan selalu buat atau melanggar aturan atau undang-undang jalan raya, sekali kemalangan rugi seumur hidup. Usia masih muda masa depan masih jauh dihadapan.









Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


No comments: