March 25, 2023

'Malaysia Akan Menjadi Seperti Singapura, dengan mempunyai PM bukan Melayu' - Kata Tun Mahathir

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء

Yayasan Kepimpinan Perdana YKP PUTRAJAYA


Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata Malaysia akan menjadi seperti Singapura, atau Malaysia bolih bergerak menjadi sabuah Negara Republik jika trand politik dan kerajaan sekarang dikuasai olih orang bukan Melayu.

Tiada jaminan lagi Perdana Menteri Malaysia akan menjadi milik bangsa Melayu. Sebab siapa sahaja bolih menjadi Perdana Menteri, katanya sekarang pun kuasa orang Melayu sudah berkurang orang Melayu sudah berpecah menjadi tiga parti.

Tun Dr. Mahathir Mohamad bekas pemimpin UMNO dan juga bekas Perdana Menteri Malaysia berkata demikian disatu sidang media selepas menghadiri dailog di Mini Townhall di Yayasan Kepinpinan Perdana YKP.

Program yang dibuat pertama kali itu menggandingkan Tun M di atas pentas dengan bekas presiden Parti Bangsa Malaysia Datuk Zuraida Kamarudin dan bekas ketua Umno Selangor Tan Sri Noh Omar.

Sekarang nasib orang Melayu ditentukan olih orang bukan Melayu, kita tidak dapat apa yang kita mahu, orang Melayu sudah tidak berkuasa lagi, tidak ada perpaduan dalam pemimpin Melayu sekarang.

Pemimpin orang melayu sudah tidak bersatu lagi, mereka lebih mperjuangkan kepentingan diri sendiri, orang melayu mesti memilih pemimpin yang memperjuangkan masib dan prjuangan bangsa melayu.

Orang melayu mesti berhati-hati memilih pemimpin mereka, jika tidak mahu lihat kuasa orang melayu lenyap.








Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen


Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik Minat Anda.


No comments:

Post a Comment

errmm..
~ Yang merah itu saga, yang lorek itu kendi. Yang indah itu bahasa, yang baik itu budi. ~