November 03, 2023

Israeli Liberal Group - Isu Lama

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء


PKR tidak menjadi anggota Liberal International – Kata ketua penerangan PKR.

PKR menafikan dakwaan pihak tertentu kononnya parti itu menjadi ahli Liberal International yang dikatakan menyokong rejim Zionis Israel.

Ketua Penerangannya, mengesahkan perkara tersebut ekoran percubaan terancang untuk mengaitkan PKR dengan pertubuhan yang menggabungkan parti-parti politik aliran liberal dari seluruh dunia itu. Maksudnya bukan diatas kemahuan parti PKR itu sendiri.

“Saya mengesahkan bahawa PKR bukan dan tidak pernah menjadi ahli atau anggota Liberal International" tegas beliu.

“PKR sendiri bersolidariti sepenuhnya dengan rakyat Palestin dengan mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya kekejaman rejim Zionis Israel yang terus menzalimi, menekan dan membunuh rakyat Palestin,” kata beliu dalam satu temubual.

Isu PKR ahli 'Israeli Liberal International' tersebut tular dalam media sosial baru-baru ini sekali gus menimbulkan tanda tanya berhubung pendirian PKR dalam isu Palestin.



Namun walau apapun yang dikatakan olih Ketua Penerangan PKR itu tidak menjadi masaalah, cuma jangka waktu lambang parti PKR dengan Nama Ketua Parti berada didalam website 'Israeli Liberal International' sudah lama, sudah tiga tahun lamanya, sekiranya tidak menjadi heboh tentu tidak akan ada penafian dan lambang dengan nama Ketua PKR akan terus megah disitu.

Andai ada masa sila tonton vedio dibawah dan anda akan dapat sendiri jawapannya, semoga anda dapat analisa dengan bijak.


Semakan pada 06/Nov/23 didapati lambang dengan nama ketua 'Parti Keadilan Rakyat' PKR telah ditiadakan didalam laman web 'Israeli Liberal International' tersebut.

Hanya lambang parti 'GERAKAN' yang masih kekal disitu sebagai Ahli 'Israeli Liberal International' kita tunggu apa pula tindakan Parti 'GERAKAN'.



PM Dato' Seri Anwar Bin Ibrahim.


Israeli Liberal Group - part 1


Israeli Liberal Group - part 2









Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


No comments: