November 11, 2023

PALESTINE - Negara Arab Terancam Nuclear

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء

Kelalaian Negara Arab kerana tidak mementingkan kelengkapan pertahanan.

Perang semakin ganas ramai orang awam Palestin yang menjadi korban perang. Walaupun peralatan perang lebih berat sebelah kepada Israel, namun pehak Israel dengan bantuan kereta kebal, helicopter dan tentera darat dengan senjata yang lebih maju, gagal dalam menghalang serangan tentera HAMAS dari Gaza.

Israel mula menunding jari kenegara-negara yang menyokong Pejuang HAMAS mereka menuduh negara-negara tersebut penyebab kegagalan mereka memusnahkan Pejuang HAMAS di Gaza.

Israel sendiri mendapatkan sokongan negara barat lain yang lebih kuat dan maju serta terang terangan membantu mereka dari segi ketenteraan berbanding penyokong HAMAS tetapi mereka tetap menyalahkan negara yang menyokong HAMAS atas kegagalan mereka.

Terbaru Israel mengancam akan menyerang negara-negara Arab yang disyaki menyokong HAMAS di Palestin, satu ancamam yang sangat keras, iaitu mereka Israel akan menggunakan Bom Nuclear keatas negara-negara tersebut.

Negara-negara yang diancam itu tidak mempunyai senjata Nuclear jadi mereka tidak bolih membalas jika Israel benar-benar menyerang mereka dengan Bom Nuclear.

Semoga ini hanya satu ancaman dan tidak benar-benar akan dilakukan, kerana Israel dan Amarika dan sekutu mereka harus memikirkan Rusia dan Cina.

Bagi negara-negara Arab, mereka harus menerima ancaman ini dengan sangat keras dan tidak bolih lagi membazir duit minyak mereka dengan projek yang sia-sia, mereka wajib segera bersatu bagi membina senjata Nuclear untuk pertahanan atau sekurang-kurangnya tidak mendapat penghinaan dari barat dengan ancaman seperti ini.









Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


No comments: