August 17, 2023

Kapal Terbang Kecil Terhempas! 10 Dikhuatiri Tekorban.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء

Berita yang tersebar mengatakan sabuah kapal terbang kecil telah terhempas di Elmina, Denai Alam di Sungai Buluh, Selanggor.

Dari apa yang tersebar olih vedio amatur warganet terlihat gambaran selepas kejadian itu, berkemungkinan besar pesawat telah cuba melakukan pendaratan di Lebuhraya Guthrie di Elmina tersebut.

Dari maklumat lain, pesawat tersebut telah berlepas dari Langkawi menuju ke Subang Selanggor. Pesawat (N28JV) dinaiki lapan penumpang termasuk anak kapal. Sharul Kamal Bin Roslan (Juruterbang) Haikal Aras Bin Abdul Azim (Pebantu Juruterbang)

Sebuah foto yang tersebar luas di Internet dikatakan merupakan sosok terakhir Johari Harun (2 dari kiri) dan mangsa lain.

Sementara penumpang adalah Khairul Azwan, Shaharul Amir, Muhamad Naim Fawwaz, Dato Sri Johari, Muhammad Taufiq, Abdol Talib @ Ramali.

Dua mangsa lain yang turut tekorban disyaki seorang penungang kenderan motosikal dan seorang pemandu kereta yang telah dilanggar semasa kapal terbang membuat pendaratan kecemasan lalu terhempas.

Menurut data, pesawat (nombor siri RB-97) itu dibina pada tahun 2004. Ia mula beroperasi di Malaysia dengan pengendali Malaysia pada Mei tahun ini, sebelum ini pesawat tersebut hanya diletakkan selama setahun di Dusseldorf, German. Pesawat dikuasakan oleh dua kipas turbo Williams International FJ44-2A.

Berita yang sah belum dipastikan lagi, tunggu lapuran dari pehak yang berkuasa untuk berita selanjutnya.

vedio-vedio dari media sosial

vedio-vedio dari media sosial








Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


2 comments:

errmm..
~ Yang merah itu saga, yang lorek itu kendi. Yang indah itu bahasa, yang baik itu budi. ~