November 09, 2023

Bahang Perang Israel - Palestin Semakin Merebak.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء



Peperangan antara Israel dengan Palestin telah menjadi semakin buruk dan tegang ekoran sokongan terhadap perjuagan Palestin, banyak pehak telah terang terangan menyatakan mereka memihak kepada tentera Hamas.

Kesan dari kebiadapan Tentera Zionis Israel melakukan serangan bom kepada penduduk Gaza telah mengakibatkan ramai korban dari kalangan orang awam termasuk wanita dan kanak-kanak.

Kecerderaan dan kematian dikalangan wanita dan kanak-kanak telah menujukan siapa sebenarnya tentera Israel, kenapa wanita dan kanak-kanak diserang sedangkan mereka bukan tentera Hamas? Israel memang sengaja membunuh semua penduduk Gaza supaya penduduk awam Gaza akan lari meninggalkan Gaza.

Dari berita yang kita lihat tentera Israel menyerang sebuah banggunan Hospital menyebabkan seramai empat ratus orang awam terkorban beratus lagi cedera.



Serangan jahat Israel seperti inilah yang menyebabkan dunia luar terarah untuk membantu pejuang Hamas, campurtangan Amarika dan sekutunya dalam serangan terhadap rakyat Palestin menyebabkan Negara lain juga sudah mengistiharkan perang terhadap Israel.

Keadaan seperti ini sangat berbahaya kepada Dunia, kerana peperangan akan merebak menjadi masaalah besar yang akan menjadi tidak terkawal lagi. Serangan demi serangan Israel terhadap Negara jiran atas alasan menyerang musuh Israel akan mendorong negara berkenaan bertindak berperang dengan Israel.

Apabila banyak negara terlibat dalam peperangan ini, dan ia akan merebak menjadi peperangan dunia ketiga... Peperangan dunia ketiga inilah yang paling ditakuti, ini kerana rakyat awam dunia juga yang akan hidup sengsara.









Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


No comments: