November 06, 2023

Gaza Semakin Hancur

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء


Dari berita yang kita dengar dan lihat dimedia sosial bahawa hampir setiap hari tentera Israel Zionis melancarkan serangan bom-bom besar yang meruntuhkan banggunan-banggunan.

Asal disyaki baggunan tersebut digunakan Hamas, mereka israel terus membombadir tidak peduli disana ada orang awam atau tidak. Setelah dibom hingga ratusan orang awam termasuk kanak-kanak turut terkorban, mereka dengan mudah mengatakan Hamas berselindung ditempat awam tersebut.



Sudah berpuluh tahun dan berpuluh kali Israel Zeonis selalu sahaja menembak Ambulance Hospital wanita dan anak-anak.

Pertubuhan dunia yang selalu memperjuangkan kemanusian atau sebagai macam pertubuhan keadilan dunia semua senyap tidak bersuara. Semua pertubuhan dunia hanya menjadi alat untuk kepentingan barat sahaja, tidak lebih dari itu.

Kenapa Kita Mesti Sokong Perjuangan Palestin.

Satu; Negara Israel didirikan diatas tanah yang dirampas daripada bangsa Palestin.

Dua; Israel membuat pelbagai helah untuk membunuh bagi mengusir keluar bangsa Palestin dari tanah negara mereka sendiri. Atau mereka melakukan pembersihan etnis iaitu membunuh dan menghapus bangsa Palestin disana.

Tiga; Setiap kali berlaku peperangan setiap kali itu juga wilayah bangsa Palesti akan mengecil. Ini semua rancangan Isrel dan dunia barat.

Israel Zeonis memang sengaja mengebom Ambulan Hospital Banggunan Kediaman bagi memberitahu bahawa banggsa Palestin, bahawa mereka mesti kena keluar dari sana dan tidak ada tempat selamat bagi Bangsa Palestin dibumi Palestin.

Mustahil ada kesilapan atau Israel tidak tahu kedudukan sebenar sebab tentera Israel Zeonis adalah tentera yang serba canggih dengan segala macam peralatan radar atau satelit perang yang sudah tentu kedudukan sebenar pejuang Hamas, tentu dengan bantuan Amarika.

Gaza adalah satu tempat yang sangat kecil bagi Israel dan Amarika. Tebusan yang ditawan Hamas juga adalah peranggkap dan stratigi Israel dan Amarika bagi membunuh lebih ramai rakyat Palestin.

Cukup menjadi Manusia yang ada hati nurani yang baik bagi menyokong perjuangan PALESTIN.









Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


2 comments:

Amie said...

Mereka ini bukan lagi jenis manusia kerana menipu, mencuri, memutarbelit! Rasanya ini rupa syaitan dan iblis, sejahat-jahatnya manusia yang tidak ada hati dan perasaan. Ya Allah. Segerakanlah timpakan bala ke atas zionis ini.

♥xaturen♥ said...

Yahudi memang bangsa suka menipu, bila dalam kesusahan mereka ditolong kemudian mereka membantai org yg menolong mereka. Seperti yg terjadi di Palestin sekarang!