November 22, 2023

Murtad Dan Kafir Penghina Islam

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء


Saya hendak sebut macam inilah mudah cerita kepada puak-puak ini. Puak yang menimbulkan, Yang menhina Islam secara terbuka dan menimbulkan probokasi secara jelas yang bolih menimbulkan ketidak tenteraman dan tindakan-tindakan yang mungkin berlaku diluar daripada kawalan sesiapa pun.


Mereka ini terbahagi kepada dua golongan, yang pertama ialah, Muslim yang mengaku muslim, yang menghina agama, mereka sudah kafir, mereka murtad, kerana menghina agama mereka.


Yang kedua ialah orang yang sememangnya asalnya bukan Muslim dalam Negara ini, yang mengambil ruang ataupun kesempatan atau melakukan hal yang sama untuk menghina Islam secara terbuka.


Yang pertama seperti mereka faham, bahawa Negara ini mejoritinya adalah orang Islam, orang Islam yang menghormati agama mereka, dan orang islam mempercayai pekara-pekara yang sekret agama, Allah dan Rasul ialah pekara-pekara suci, yang tidak bolih disentuh olih orang Islam dengan penghinaan, dan sangat sensitif.


Orang yang menghina Islam ini sebenarnya mereka ada mengidap sejenis penyakit hati. Baik orang biasa atau orang berpangkat dalam Politik dalam kerajaan tidak kira mereka golongan pertama iaitu murtad atau memang saorang kafir. Mereka tidak merasa malu berada didalam negara melayu Islam tetapi masih sanggup menghina Islam.


Kita akui bukan semua yang berkelakuan begitu, tapi yang sedikit inilah yang menjadi barah yang kotor didalam masyarakat Malaysia yang berbilang agama dan mejoritinya adalah Islam. Penghinaan agama ini berlaku secara tertutup ditempat kerja atau secara terbuka dalam masyarakat olih individu atau ketua sesuatu pertubuhan.


Ada kalanya kesalahan yang dilakukan pekerja bawahan, mereka terus memetik Nama Islam, Islam begitu dan begini tentulah dengan masa menghina, sehingga mereka lupa itu hanya kesalahan yang dilakukan olih individu Islam, itu bukan pekara yang ajarkan dalam Islam, dan komen yang dilontarkan bolih menyakitkan mejoriti pekerja Islam yang lain.


Orang yang menghina Islam dari golongan pertama ini, iaitu Islam murtad juga adalah perbuatan individu, mungkin kecewa dalam hidup atau terlalu mewah dalam hidup sehingga hati mereka kosong atau hanya sedikit iman nya. Dan orang bukan Islam tidak bolih melebelkan perbuatan mereka sebagai perbuatan agama Islam.



Begitu juga penghinaan Islam olih golongan kedua iaitu mereka ini memang kafir, mereka tidak mewakili semua orang kafir dalam gerak geri mereka. Malah ramai orang kafir tidak bersetuju atau menyokong perbuatan individu yang menghina Islam.


Walaupun semua dilakukan olih individu tetapi pekara ini menjadi barah yang merbahaya didalam sesuatu masyarakat. Apalagi dizaman sekarang pekara ini mudah tersebar dikalangan masyarakat berbilang agama dinegara ini. Dan ini juga bolih melemahkan perpaduan yang susah payah yang cuba dibina selama ini.


Semoga pekara penghinaan Islam ini tidak terus berkelanjutan dimasa hadapan, kerana sangat merugikan perpaduan yang diharap antara rakyat berbilang banggsa dan berbilang agama.


Harap kepada yang suka mengadu domba masyarakat dengan menggunakan agama, jangan kita buang masa dengan terpaksa menguruskan hal perbuatan yang kamu lakukan, ingatlah dibumi ini kamu lahir dan dibumi ini juga kamu akan ditanam, berterima kasihlah kepada bumi Islam ini yang menampung hidup kamu.


Tinggalkan bumi yang bersih ini kepada generasi kamu yang akan menyusul, jangan tinggalkan noda kotor untuk diwarisi. Sama-sama lah menjaga kejahatan lidah dan perbuatan kamu terhadap agama Islam dibumi Malaysia ini.


Tiada untung apa pun bagi penhina Islam samaada dilakukan olih orang yang murtad atau yang memang kafir, jika ada untung sekalipun itu tidak memadai untuk kamu wariskan kepada keturunan kamu.


Jadilah resmi padi, semakin berisi semakin tunduk, jangan ikut resmi lalang! sudahlah kosong, walaupun menegak tetapi menjadi perosak!








Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


No comments: