December 06, 2023

Yahudi Israel Bunuh Palestin Gaza

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء


Dua tiga hari ini fikiran tak tenang memikirkan pederitaan rakyat Palestin ketika ini. Hari-hari dalam media sosial banyak sangat berita tentang kesengsaraan warga Palestin hampir setiap hari Gaza dibom tentera Israel.


Ramai rakyat orang awam Palestine mati dan cedera desebabkan terkena bom-bom besar yang ditembak ke Gaza olih tentera Israel. Kalau dilihat cara pengeboman Israel keatas Gaza memang sengaja Tentera Israel berniat membunuh seberapa ramai orang Palestin di Gaza tentera kerajaan Zionis Israel ini memang zalim dan kejam.


Habis runtuh ranap segala banggunan tak kira banggunan apa, banggunan rumah kediaman ke hospital ke Masjid atau Gereja semua dibom atas dasar atau tuduhan bahawa tentera Hamas berlindung disana, sedangkan yang ramai terkena bom adalah rakyat awam biasa yang tidak berdosa seperti kanak-kanak dan orang tua.



Sungguh yahudi Israel memang jahat melebihi binatang! Kenapa mesti dibom kesemua tempat didalam Gaza sedangkan Gaza itu kawasan kecil, kalau betul-betul berani berperang masuklah serangan darat, serbu semua tempat Hamas, kalau tembak rambang macam mana pun tidaklah seberutal letupan bom-bom besar yang ditembak.


Semua kena bom banggunan awam orang awam semua kena bom, kalau Hamas juga ada bom-bom besar tentu sudah lama Israel hancur sama seperti hancurnya Gaza! Gaza Dan Hamas bukanya tentera sebuah Negara besar, sedangkan Israel Negara haram yang cukup segala tentera dan alatan perang, difikirkan balik memang Yahudi Israel bukan memeranggi Hamas, Hamas hanya sebagai alasan sahaja, yang sebenarnya mereka mahu membunuh seberapa ramai orang Palestin dan melenyapkan terus Gaza!


Ramai orang negara-negara dunia luar menyokong Yahudi Israel atas dasar sentimen agama, tanpa mereka tahu bahawa Yahudi Israel mengebom Gaza bukan kerana agama tetapi kerana Yahudi Israel ingin merebut Tanah Gaza dari orang Palestin. Serangan Hamas hanya sebagai alasan sahaja, kalau setakat serangan Hamas menggunakan paragliding semua anggota paragliding akan mati ditembak asakar Yahudi, sebabnya disepanjang tembok sempadan ada banyak sangat menara penjaga atau menara peninjau yang bersenjata mesingun berat, kenapa paragliding bolih lepas? Jawabnya memang sengaja dibiar lepas, supaya ada alasan tentera Yahudi menyerang Hamas.


Ada juga rakyat negara luar yang kerajaanya menyokong perjuagan Palestin, tetapi rakyat mereka yang bebal menyokong Yahudi Israel sebab mereka terlalu bodoh untuk berfikir, kalau mereka tidak sangat bodoh tentu dapat pikir yang Israel bukan Negara berdaulat atau bermarwah, Israel adalah negara haram! Sama seperti orang kita duduk ditanam haram milik kerajaan, memang bukan hak kita pun, sudahlah merampas hak orang, hidup bongkak dan sombong!


Semoga orang-orang yang menyokong Israel cepat sadar, bahawa sokongan mereka itu salah.









Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


2 comments:

Amie said...

Kalau disamakan dengan binatang, tinggi lagi darjat binatang sebab ada perasaan. Ini sudah tahap syaitonirrajim.

♥xaturen♥ said...

Memeng betul tuan... Geram juga melihat dunia barat yg berat sebelah bila Palestine dibunuh mereka diam, bila kafirun kena bom terus digelar pengganas!!