December 13, 2023

Roti Canai Teh Tarik

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء


Pagi ini rasa nak makan sarapan pagi diwarong kopi pulak, selalunya saya hanya sarapan dirumah saja, goreng nasi ke goreng pisang ke, semua saya buat sendiri la kat pondok ni. Jarang sangat bersarapan dikedai kopi kecuali pada hari yang lapang atau tidak ada apa projek dihari itu, sebab kalau sarapan diwarong jadi makan masa, sebab kita ada kerja yang nak dibuat.



Kebetulan ada satu gerai baru buka, gerai roti canai dan kuih-kuih, jadi saya pun terus tuju kegerai itu saja tidak kegerai lain walaupun melintas dihadapan gerai lain, gerai yang saya lintas pun gerai roti canai juga, tak apalah kita bebaskan nak sarapan dimana saja kan..


Kebetulan saya sedang menunggu barang binaan dihantar, jadi paginya ada lapang sikit lah. Sementara lori barang nak sampai dalam pukul 11 lebih gitu. Baik sarapan kat luar dulu pagi ini.



Sesampai dikedai baru tu.. aii.. dah ada warga seangkatan dengan saya ni.. ini mesti panjang cerita ni.. tak kesah lah hari ini ada masa lapang kan.. tuan-tuan ini semua adalah sahabat dan saudara juga dengan ayahnda saya juga. Jadi banyaklah ceritanya..



Tuan-tuan ini semua adalah bekas Askar kita, tapi semua sudah pencen, semua lebih berusia dari saya walaupun saya juga dah tua..😅 mereka lebih atas dari saya.. mereka sahabat dan saudara kepada arwah Ayahnda saya.
..mantapp..










Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


2 comments:

Warisan Petani said...

Alhamdulillah
Sarapan pemes rakyat malaysia

♥xaturen♥ said...

Ya...memang penes kut belah kampung, roti 0 dgn teh tarik ..duduk mkn sejam..haha~