April 21, 2023

AIDILFITRI DIUMUMKAN PADA HARI SABTU 22.04.2023

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء

Sah Hari Raya Aidilfitri telah diumumkan jatuh pada hari sabtu 22.04.2023. Pengumuman dibuat olih Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja malam ini tadi.

Ramai dari kita balik kampung, jalan raya pun akan sesak untuk dua tiga hari ini. Kita ucapkan selamat pulang kekampung pada mereka, berhati-hati selalu dijalanraya, jangan memandu terlalu laju hingga diluar kawalan, kata orang biar kita bawak kereta, jangan pula kereta yang bawak kita!

Bila terasa letih atau mengantuk berhentilah dan tidur berehat jangan gagahi memandu bila mengantuk, kalau cepat pun hanya sejam setengah saja, tapi kita ambil banyak risiko. Maknanya beza sedikit saja kalau kita bawa dengan berhemah!

Sayanggilah ahli keluarga kita bawa, biar lambat sedikit asal selamat. Nasihat ini untuk diri sendiri juga! apapun tahun ini saya tidak bereya dikampung saya beraya dikampung isteri.

Tidak terlalu awal saya mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN, tentu dalam penulisan orang kampung sebelum ini ada yang tidak menyenangkan saya mohon maaf.

Semoga seluruh kebahagian milik anda dihari yang mulia ini.







Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

No comments: