March 08, 2013

Aku Jatuh Cinta Lagi.

Assalamualaikum...

Salam semua, semoga ceria selalu.
Malam semakin lewat.. sejak dari tadi saya melihat-lihat YouTube, sebab hari ini saya pulang kerja awal.

Besokpun kerja sudah tidak berapa banyak lagi.. jadi kita orang duduk-duduk saja.. cukup time makan, cukup time balik..
Jika semasa banyak kerja, tak laratlah saya hendak berjaga malam macam ini.. besok kalau datang kerja pun hanya memenuhkan syarat saja, kalau tidak datang tentu bos tidak berapa suka..
Ada kerjake tidak ada, kita mesti ada kat site juga...

Okeh... kali ini saya tidak mahu bercerita yang berat-berat, pasal politik ke.. pasal pencerobohan di Lahat Datu ke.. Itu semua biarlah polis tentera yang uruskan, cuma saya nak mengajak selepas solat tu, doakanlah keselamatan untuk mereka yang bertugas di Lahat Datu sekarang.

Doakan supaya mereka dapt menjalankan tugas dengan baik dan pulang dengan selamat kepada keluarga. Mereka semua berjuang bergadai nyawa demi negara Malaysia ini.

Kejadian ini juga mungkin memberi pengajaran kepada kita semua betapa pentingnya pasukan keselamatan kepada kita, merekalah yang menjaga keamanan Negara, jadi saya ingin menasihatkan kepada empunya page YouTube yang ada gambar atau video yang mencela anggota keselamatan.. sila dengan rela hati membuang atau remove segala bentuk video yang memperlekehkan anggota keselamatan kita.

Jika anda kekalkan video-video tersebut pun bukanya bolih meguntungkan kita, adalah lebih baik kita buang saja.. ok.
Ingatlah jika keburukan orang kita dedahkan bermakna kita mengumpul dosa tiap-tiap hari secara sengaja, sebab menghebahkan keburukan orang lain adalah fitnah!

Sedangkan kita hari-hari hidup adalah bergantung kepada pasukan keselamatan, kerana itu sudah memang tugas mereka.

Okeys... jangan cerita banyak lagi nanti lari tajuk kat atas tu..,

Siapa yang pernah jatuh cinta? saya rasa semua orang pernah jatuh cintakan...?
Apalagi bila orang yang kita jatuh cinta itu pun terima cinta kita, tentulah suke kan..? tentulah sangat sukenye... tapi ada juga cinta tidak berbalas!

Sampai menangis meraung mintak dicintai namun cintanya tidak berbalas juga..... kesian... sudah berbagai cara dilakukan tapi masih gagal menambat hati orang yang dicintai, jika seperti itu, bermakna orang itu bukan pasangan cinta kita... carilah orang lain yang dapat menerima cinta kita.

Masih ramai lagi diluar sana yang mencari-cari cinta... carilah mereka itu, mungkin mereka pasangan anda. Tidak cari manakan dapat, jangan harap sangat pada yang satu itu.. kecuali sesetengah manusia lebih bernasib baik, senang dapat kekasih, bercinta dan kahwin, ada yang susah sangat hendak dapat pasangan cinta dan berkahwin.

Dalam pada ghairah mencari cinta, kita kena awas dengan kasanova yang mempermainkan cinta untuk kepentingan diri. Kelak cinta hilang kemana, semua barang pun turut hilang..!!

Tidak kurang juga wanita yang mempermainkan cinta hanya untuk kepentingan diri sendiri juga! Orang yang tengah cinta tengah sayang sesaorang, dia tidak bolih berfikir yang waras, jadi dia tidak dapat mengecam adakah pasanganya benar-benar cinta kepada dia.

Adakalanya sahabat handai menasihatkan dia pun, dia tidak bolih terima. Bila sudah kena.. duit sudah kena kikis.. body dah kena terjah.. baru menyesal...

Jadi saya syorkan tidak menjadi kesalahan jika kita bertanya kepada beberapa orang yang rapat dengan kita atau kedua ibu bapa, jika mereka mengatahui hubungan anda.
Tanyakan pendapat mereka tengtang pasangan kita itu.

Lepas itu anda bolihlah mempertimbangkan pendapat mereka semua dan membuat keputusan yang terbaik untuk hidup anda!
Kebanyakan, kebanyakan.. bukan semua! jika orang yang betul-betul sayangkan kita, dia tidak sesekali mendorong kita kepada membuat pekara-pekara yang tidak baik terhadap kita.

Bak kata orang, nyamuk pun dia tidak benarkan gigit.. apalagi dia sendiri yang hendak gigit...!!?
Walaupun kebanyakan begitu... namun hal ini tidak sama untuk dibuat ukuran.. seperti kata orang, rambut sama hitam, tapi hati lain-lain.

Lain padi lain belalang, lain negeri lainlah juga orangnya... akhirnya bergantung jugalah kepada diri sendiri, untuk menguruskan hal peribadi sendiri,

Perbanyakanlah koleksi bacaan anda, semoga dengan banyak membaca akan dapat membantu mengenali kejujuran manusia.

errmm...
Yang lebih menarik ialah ada orang jatuh cinta walaupun sedang bercinta.
"Aku jatuh cinta lagi.. walaupun kita sama-sama dimiliki...."

Dari pengamatan saya pekara sebegini sering sangat berlaku, sebab apa? sebab orang lagi satu itu mungkin lebih baik dari kita...

Saya ada sepuluh cara untuk mengenal kesetian pasangan kita atau tip untuk menganalisa seberapa jauhkah sidia mencintai anda! saya akan turunkan lain kali saja.. malam sudah lewat ni...

So.. mari layan lagu ini, pandai dia menghiburkan, walaupun masih kecil namun bakatnya hebat! tidak puas saya medengarnya...

Jika anda suka bemakna anda sedang bercinta lah ni...

sekian jumpa lagi... wassalam.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: