May 26, 2010

My Boy

Assalamualaikum.

Hari berganti hari, Bulan berganti Tahun, rupa-rupanya tarikh yang ditentukan sudah pun akan tiba tak berapa lama lagi! 12 haribulan 6 tahun 2010, Kakak nak buat keje kahwin Anak Perempuan nya, fuh.. dah lama gak aku tak berjumpa diaorang ni.. maklum la sejak tinggal berjauhan ni..
Nak balik jauh.. kalau cuti nak seminggu.. paling tidak pun empat hari.. dah tu keje, tahu saja lah.. Bos nak kaya cepat.. Aku juga tak terlayan.. sampai gaduh.. emm..
Ok.. Biar lah nanti aku buat keputusan nya.. Ini aku nak cerita cikit yang kelakar gak ni.. Tapi sakit pada empunya cerita..
Pagi tadi, seperti bisa, transport anak aku pergi sekolah la.. ye la... Bapak misali.
Sesudah bersalam my boy go to kelas dia la. Aku masih lagi seperti bisa menaikan semula cermin tingkap belakang tu, ye la... Bapak misali... Anak masuk duduk sampai jalan, lain semua aku buat.
Kotengok.. tak baik lagi aku ni? masa aku dok pusing cermin tingkap kereta tu aku terdengar... shereett.. gedeguup.. peerrr..
..automatic aku tertoleh kearah bunyi tersebut.. mak datuk tebongkang aku cakap.. moto dah langgar budak sekolah, kedua-dua berselerak kat tepi jalan tu..
Tapi bukan jalan besar.. Jalan Kampung, sebuk la waktu pagi.. jaraknya kurang lebih satu tiang dari tempat aku parking ni.
Aku memanjang kan leherlah tenggok.. orang dah mula serbu.. Aku melangkah juga nak tenggok teruk sangat ka? Orang makin ramai kat penunggang moto, Budak sekolah tu lalu saje.. depan aku, moto langgar Adik ke? aku tanya. aaa.. kata nya sambil mengesat kiri kanan lengan bajunya, dia jalan terus masuk kesekolah.
Adik tak ada apa-apa ka? tak kan lah.. bunyi macam tu kuat kau tak ada apa-apa dik?
Orang masih mengerumuni penunggang moto, dia yang masih belum bangun lagi..terbaring tepi jalan.. aku nampak macam sakit betul.. dia tu...
Aku nampak ada yang ketawa..
Ada yang tanya mana budak yang kena langgar tadi? dah tak ada kat situ..

emm... kelekar tak? ish.. ish.. tak kelakar?
entah lah.. keh.. keh.. sekian.
Terima kasih.








Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

Lagi Artikel-Artikel Lain Yang Mungkin Menarik

⬆ scroll keatas ⬆


No comments: