May 26, 2010

My Boy

Assalamualaikum.

Hari berganti hari, Bulan berganti Tahu, rupa-rupanya tarikh yang ditentukan sudah pun akan tiba tak berapa lama lagi! 12 haribulan 6 tahun 2010, Kakak nak buat keje kahwin Anak Perempuan nya, fuh.. dah lama gak aku tak bejupa diaorang ni.. maklum la sejak tinggal berjauhan ni..Nak balik jauh.. kalau cuti nak seminggu.. paling tidak pun empat hari.. dah tu keje tahu saja lah.. Bos nak kaya cepat.. Aku juga takterlayan.. sampai gaduh.. emm..
Ok.. Biar lah nanti aku buat keputusan nya..
Ini aku nak cerita cikit yang kelakar gak ni.. Tapi sakit pada empunya cerita..
Pagi tadi seperti bisa, transport anak aku pergi sekolah la.. yela... Bapak misali.
Sesudah bersalam my boy go to kelas dia la. Aku masih lagi seperti bisa menaikan semula cermin belakang tu, yela... Bapak misali... Anak masuk duduk sampai jalan, lain semua aku buat. Kotengok.. tak baik lagi aku ni? masa aku dok pusing cermin tu aku terdengar... shereett.. gedeguup.. peerrr.. automatic aku tertoleh kearah bunyi tersebut.. mak datuk tebongkang aku cakap.. moto dah langgar budak sekolah, kedua-dua berselerak kat tepi jalan tu..
Tapi bukan jalan besar.. Jalan Kampung, sebuk la waktu pagi.. jaraknya kurang lebih satu tiang dari tempat aku parking ni.
Aku memanjang kan leherlah tenggok.. orang dah mula serbu.. Aku melangkah juga nak tenggok teruk sangat ka? Orang makin ramai kat penunggang moto, Budak tu lalu saje.. depan aku, moto langgar Adik ke? aku tanya. aaa.. kata nya sambil mengesat kiri kanan lengan nya jalan terus kesekolah. Adik tak ada apa-apa ka? taklah.. bunyi macam tu kuat kau tak ada apa-apa? orang masih mengerumuni penunggang moto yang masih belum bangun lagi.. aku nampak macam sakit betul. tu...
Aku nampak ada yang ketawa..
Ada yang tanya mana budak yang kena langgar? dah tak ada kat situ..
emm... kelekar tak? ish.. ish.. tak kelakar?
entah lah.. keh.. keh.. sekian. Terima kasih.

No comments: