February 03, 2023

Sabun Susu Kambin - Pasar Pagi Jumaat

Assalamualaikum...

Salam Sejahtera Salam Jumaat dan selamat pagi. Saya alhamdulillah sihat, begitu jugalah hendaknya harapan saya kepada anda semua agar anda dan keluarga sihat.

Pagi ini cuaca cerah namun gerimis sejak dari subuh tadi. Sekejap reda sekejap gerimis lagi. Cuaca ini kita tidak bolih kawal pun.. jadi kita kena ambil langkah yang bolih mengelak dari kena gerimis atau hujan.. pakai baju hujan.. haha..😅

Pandagan dihadapan teratak kecil saya.

Hari ini hari Jumaat, dikawasan sini ada pasar pagi pada hari jumaat, jadi saya fikir hendak pergi kepasar pagi, pada hari ini. Kebetulan sudah lama juga tidak datang ke pasar Jumaat ini.

Kebetulan ada kawan saya talipon untuk berjumpa disana. Jadi jom kita pergi.. nanti saya update gambar pasar pagi jumaat. okay.

Jalan pintas.

Walau kita sebut Jalan pintas, dahulunya adalah jalan utama. Sekarang jalan utama adalah jalan berturap, tetapi jarak untuk ke pasar pagi ni, lebih jauh jika menggunakan jalan utama.

Kelihatan dua orang pekerja ladang, disimpang kanan perjalanan kita.

Jalan terus sampai akhirnya nampaklah - Balai Polis Pekan Malau. Berada diatas bukit.

Atas Balai Polis👆 bawah adalah Pasar pagi👇

Jualan sayuran dan kelihatan sayur 👆Cendawan tahun, Kulat ton atau kulat tahun.

Sabun susu kambin

lato lato 😅

roti canai malau

js bundle



salamceria





Page on facebook :-  burdibird.
Go to burdibird facebook

YouTube channel :-  burdibird.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!



2 comments:

Sujanah said...

Lato lato orang tua yg main..
Apa...

♥xaturen♥ said...

Biaq pi la kat depa....