February 04, 2023

Hitam Putih Kehidupan

Assalamualaikum.
Salam berbahagia dan selamat semuanya. Saya doakan dan berharap yang terbaik untuk anda dan keluarga anda. Jangan lupa doakan kebaikan buat orang lain supaya kebaikan itu berbalik kepada kita..aaminn.

Bagaimana pun kekadang semua perancangan kita tidak menjadi atau buntu, seolah yang baik tidak memehak pada kita. Harus diingat hendak dapat susah itu senang, hendak dapat senang itu susah. Jadi kesulitan itu biasa, kesenangan itu luarbiasa.

Jika kita memikirkan kesulitan kita, kita rasa kitalah yang mungkin sangat malang atau tidak bernasib baik. Tapi yang sebenarnya masih ramai lagi insan yang lebih malang dan tidak bernasib dari kita.

Bagi kita yang cukup sifat anggota badan tidak usahlah mengeluh dan bersedih diatas apa yang telah berlaku, kita yang masih punya cukup sifat, kata orang tulang empat kerat ini, masih punya banyak sangat peluang untuk membetulkan semua keadaan agar segera merobah kearah kebaikan kemakmuran dan kebahagiaan.

Bukan hendak cakap untuk merobah itu senang, tapi lebih baik kita cuba untuk berubah kearah kebaikan daripada sentiasa berkeluh kesah meratapi masa-masa kesulitan.

Okay.. sudah, cukuplah.. cakap banyak pulak, nanti terberesin lubang hidung orang..!

Suasana dan cuaca lembab serta hujan, kita terperangkap disatu kawasan private residence.! Ya... depan pagar ada papan tanda no entry.🤣

Jangan ingat terlalu banyak.. bawak betenang saja. Jaga hati dengan mendoakan hal yang baik buat orang lain, balasan doa yang berkah akan kembali kepada kita juga.

Senyum-senyum lah selalu. 😂



salamceria





Page on facebook :-  burdibird.
Go to burdibird facebook

YouTube channel :-  burdibird.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!



7 comments:

Abdullah said...

Wow hebat..... Post lagi

♥xaturen♥ said...

Terimakasih atas sokongan anda..👍

♥xaturen♥ said...

💖💖💖

Anonymous said...

Hebat2

♥xaturen♥ said...

TQ ... utk hebat2.. ;)

Abdullah said...

Good job.... Creative information

♥xaturen♥ said...

@ Abdullah - Thank you brother for your support.