December 11, 2010

Masa memisahkan kita.

Assalamualaikum..
erm.. pejam celi-pejam pejam-celik sudah bebulan juga keje kat perak nun..
tetiba saja sekarang dah kat kampung pulak.. hee.. eleh.. buat heran le pulak.. itu lah masa terlalu cepat berlalu sehinggakan tak disedari banyak yang kita ketinggalan disebabkan kita senantiasa berada di perantauan..
Masa mula pergi dulu anak pokok betik kat belakang dapur baru sejengkal... le ni sudah tinggi paras bahu saya yang hitam ni.. ahak.. ahak..

Jadi banyaklah pengalaman baru yang saya perolehi dalam masa berulang alik ke Perak tu.. biasalah saya menggunakan pengakutan awam saja, bab lebih senang gitu... bayar kat Larkin RM55.00 naik tidur terus... jangan turun kat mana-mana pun.. walaupun bas berhenti dua tiga kali.. bas nak berenti biarkan, saya tarik selimut makin nyeyak tidur.. he.. he..
Besuk pagi lebih kurang pukul 7pagi dah sampai... Kemunting.. Kemunting.. tiak pemandu bas, apa lagi turun le.. wah... segar.. semalaman tidur.. Bas meneruskan perjalanan ke Pulau Pinang.

Dalam banyak-banyak kenangan tu.. erm... ada yang menusuk jiwa.. waakaa.. kaa.. biasalah saya inikan bukan nya popular...masa tu kat perhentian bas, saya dok melagu tunggu orang ambik saya dengan Hilux, jadi bila ada awek yang rabun sudi berkenalan dan berbual dengan saya saya pun mulalah perasan.. kata adik perempuang saya ..  perasantan..!
Awek tu ok juga.. saya pun syok juga kat dia tu... saya pun merenyam ala-ala Achapan pelawak india tu...
cerita-punya cerita, kias punya kias punya kias tetiba... aiii.... ada baby sapa pulak sesat terkedek-kedek kat kami menunggu tu.. saya memang suka baby.. jadi saya pun hulurlah tangan.. takut dia jatuh ke ape..
eeh.. ada abang hendsome pulak datang...
pelan-pelan saya mengesut-gesut dan belah dari situ.. terus masuk kedai mamak sarapan sekali lagi..

No comments: