August 13, 2023

Perikatan Nasional Menang Besar Di Kedah

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
جزاكم الله خيراالجزاء

Keputusan dari pengundi telah dengan jelas memberi kemenangan kepada PN atau Perikatan Nasional. Rakyat dengan dorongan tersendiri memberi undi yang besar kepada calun-calun Perikatan Nasional PN dan tidak memberi undi kepada kepada calun-calun dari parti lain. Aura Dato Sanusi sebagai Menteri Besar Kedah telah memainkan peranan yang amat kuat.

Rata-rata rakyat Kedah sangat sinonim dengan nama Sanusi, baik di bandar atau dikawasan pendesaan, nama Sanusi sentiasa meniti dari bibir kebibir penduduk Negeri Kedah. Hero mereka setakat ini hanyalah Sanusi!..

Kemegahan Sanusi bukan hanya terhad di Negeri Kedah, malah telah mencuri hati ramai penduduk dinegeri lain sejauh negeri Johor. Tak heran Pakatan Nasional PN menang besar di Kedah.

Penyumbang kepada pengundi tidak memberi undi kepada perti lain adalah kerana parti-parti lain tersebut ada nama-nama Anuar Ibrahim, Zahid Hamidi dan nama DAP, tiada tempat lain lagi yang mereka harus pergi melainkan ke Pakatan Nasional PN.

Selain dari itu juga, ramai pengundi yang layak mengundi tidak membuang undi mereka, kerana bosan dengan pemimpin atasan, dan mereka tidak mahu terlibat lagi dengan mana-mana parti dan tidak memberi undi.

Juga pengundi muda tidak pulang untuk mengundi atau tidak peduli lagi dengan parti mereka, tetapi sebaliknya terjadi dengan pengundi muda yang memehak kepada Perikatan Nasional PN (Sanusi).








Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

No comments: