February 02, 2013

Manusia Bukan Malaikat.

Assalamualaikum...
Hai.. macam mana dengan keadaan anda hari ini? Harap anda ceria selalu atau bagaimana?
Selagi kita bernafas kat dunia ini selagi itulah berbagai kerenah dunia yang harus kita atasi. Samada berat atau ringan masaalah tersebut bergantung bagaimana kita mengatasinya.
Jika kita merasa buntu untuk menyelesaikanya sila dapatkan nasihat dari kekawan atau mereka-mereka yang lebih berpengalaman.
Jangan sekali membiarkan sebarang masaalah begitu saja tanpa kita menyelesaikan atau mengatasinya, sebab ianya akan memberatkan fikiran kita untuk hari-hari seterusnya.

Contohnya jika kita ada bermasaalah dengan rakan sekerja, jangan pendamkan didalam hati cari jalan penyelesaian, jadi orang bijak.. cuba selidiki apa puncanya sampai jadi sebegitu!
Dapatkan nasihat dari rakan-rakan lain yang berkebolihan menolong menyelesaikan antara kedua hati.. apabila kerenah remeh ini dapat diatasi, nercaya kehidupan kita dalam pekerjaan akan jadi lebih ceria.
Buatapa kalau lari dari sesatu tempat kerja hanya kerana bermasaalah dengan rakan lain! sedangkan bolih diatasi! dan lagi, semalam saya ada terbaca yang mengatakan sesiapa yang memendam perasaan marah, dia bolih memudaratkan kesihatan kita.
Selalu ingat, yang manusia ini semua bukannya Malaikat, jadi semua orang ada kelebihan serta kelemahan sendiri. Termasuklah kita sendiri juga...

Apa-apa pun anda harus bijak menguruskan diri sendiri supaya menjadi lebih baik untuk Tahun Baru 2013 ini..
Okey.. selamat majujaya, wassalam.


Bunga hutan yang mekar dan harum.


Pekerja sedang berehat, panas kat sini..


Pekerja India mari begaya dengan belangkasnya.


Masaalah biasa dikawasan Paya Bakau, perit juga hendak dinaikan semula.


Tayar puncit lagi..



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: