July 31, 2010

Gajah Pun Pandai Melukis!

Assalamualaikum.
Salam bahagia selalu buat anda semua!

Sudah dua hari saya diarahkan kerja kat tengah laut, rasa macam tak mahu saja kerja kat sana.. tapi oleh kerana dah tugas apa nak dikatakan .. ikut saja lah..
Kalau tak mahu ikut... lu tak payah latang... lu.. duduk lumah lagi bagus.... mungkin itu lah yang akan dicakap bila kita membantah.. hehe... macam mana pun sesekali kerja kat laut ni pun best juga kan... dah selalu sangat dok kat darat... dapat le... bersihkan mata sikit...kalu kat darat tu.. bulih kata dok tercongok.. je kat depan benda ni.... sampai dah naik pijau biji mata saya nih.. kehkeh..

Saya ada posing juga dua tiga keping gambar.. pakai kompeni punya kamera... tapi bila saya perhatikan... pilih punya pilih... sungguh malang sekali, tak dak satu pun yang sesuai untuk di uploadan kat sini... nak wat cam mana... QC kata gambor u semua tak sesuai untuk tatapan umum... habis tu cam no..?

At last haah... gambor gajah yang pandai melukis ni saya hidangkan untuk tatapan anda semua.. mana yang dah pernah tenggok tu.. tenggok le sekali lagi ye....untuk pengatahuan atau fakta sejarah.... moyang saya dulu ada memelihara gajah juga tau... pada masa itu air sunggai dekat tanah pusaka moyang saya tu masih sangat dalam lagi... tak macam sekarang ni... dah la putih kuning....cetek pulak tu...haiii.. kemana menghilang le.. air tu semua.. haaa.. kat situ lah moyang saya mandi manda dengan gajah dia...!
Okey... cuba tenggok betul-betul... gajah tu dah mula nak melukis gambar.. siap ada kotak color lagi kat bawah tu...
Memang handal lah gajah ni.. pandai pulak pegang berus tu... ermm..

Gajah-gajah ini sedang tekun mengikuti kelas melukis le gamak nye ni.. cikgu gajah ni mesti tahu cakap gajah.. tak pun bahasa besi panas! Kebanyakan gajah diajar menggunakan besi panas yang merah menyala...!
Tak dengar arahan dicucuk dengan besi tu... perhhh.. zalim tul.. ha.. dah nak siap pun....

Hulaamak cantik-cantik ni... ada yang siap tanda tangan lagi.. tak sia-sia ko gajah... makan banyak mesti nak kerja lebih sikit..haa lepas ni lukis lagi... kerja lukis.. saja, tak yah lagi tarik balak kat hutan tu ey...



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




7 comments:

Amirrah Zawani said...

cantik jugak gajah tu lukis ;)

echah mashuri said...

waa....tomei:)

mrWann said...

lawo gak gajah nihh lukis...huhuhu

:p

♥xaturen♥ said...

hoho... Gajah pun boleh lukis apa lagi kite ni kan... so sebab tu kalu kita ingin apa-apa... kita kena usaha lebih bersungguh-sungguh, insyaallah kita dapat.

@Amirrah Zawani: memang cantik, dia hanya sekor gajah, so dah cantik le tu..

@echah mashuri: haha..comei sangat, agak-agak boleh lawan dia lukis..? hehe..

@mrWann: kalu tahap sekor gajah.. sudah tentu lawo.. siap jual lagi.. gambo tu.. hehe..

;p TQ all.. happy to c u here!

amira said...

wah~~ kreatifnyer gajah.!!

sha :) said...

gajah lukis pokok kt hutan dia tu..
asyik tkurung j, rindu nak masuk hutan

♥xaturen♥ said...

Binatang yang kurang diajar orang ialah kucing! walaupun jinak tapi susah diajar, bab tu jarang ada pertunjukan kucing! cube kalu kucing boleh menari pergh... cari duit ngan kucing je la... hehe..

@mira:
memang hebat, gajah boleh diajarpun..

@sha:):
agaknya lah tu.. gajah kan kat hutan..hehe..