April 07, 2013

Bandar Kelang Ramai Pekerja Asing.

Assalamualaikum...

Apa khabar anda semua? harap anda semua sihat dan ceria selalu ye..

Tentu anda semua heran, kenapa sudah berhari-hari saya tidak buat entry terbaru kan..

Sebabnya selain dari sibok dengan kerja alasan lain ialah laptop saya jahanam.. tahu tak apa itu jahanam? ertinya laptop rosak le..

Puas juga cari masa nak betulkan bende tu.. last pergi Kelang cari kedai computer, berpusing-pusing lah kat sana, sebab jarang pergi bandar Kelang ini.

Fuh... ramainya manusia kat Bandar Kelang hari ini... macam-macam orang pun ada, kebanyakan memenuhi isi bandar adalah para pekerja asing yang berkerja dedaerah ini. Untung lah peniaga disini sebab ramai pelangan..

Hari pun masih panas lagi walaupun sudah pukul tiga petang.. sekali ternampak kedai Cendol Kelang, terasa hendak cuba lah cendol kelang ini, tapi bila dekat depan kedai sekali lihat yang menyediakan dan pelayannya macam cina, macam siam, macam gurka! aii.. pelik lah pulak...!

Tahan le dahaga sekejap... nanti cari mesin air tin, tekan air tin perasa halia bergas, fuh.. memang sejuk sedap.. he..he..

Ada satu kakak tu.. tak tau pulah dia tu asal dari mana.. buat selembe.. saje duduk kat kaki lima jalan, sebab sudah terlalu penat agaknya. Saiz badannya pun macam terover nampak.. tu..la.. kan dah semput..

Mana letaknya kedai computer ni.. sudah dua kedai tanya tak ada barangnya.. macam mana nak buat.

Akhirnya masuk satu Komplek membeli-belah kat aras bawah baru jumpa kedai yang bolih betulkan laptop saya ni.. erm.. habis juga duit, buat makan KFC pun sodap tu.. apa bolih buat.. kenalah betulkan juga...

okey... habis cerita laptop, mai cerita lain pulak! cerita demam pilihan raya, pilihan raya dah dekat ni.. anda sudah buat keputusan ke hendak pilih parti ape?

Pilihan raya ini penting kita ambil berat..! sebab ia akan menentukan hala tuju Negara kita untuk tahun-tahun yang akan datang.. kepada anda yang layak dan sudah mendaftar sebagai pengundi, jangan lepaskan peluang untuk mengundi pada tahun ini..

Jangan sibok memanjang pasal politik, kutuk pemimpin-pemimpin yang ada.. sedangkan diri sendiri tidak pernah mendaftar sebagai pengundi! nak nasihat pun bukannya budak-budak lagi... kalau kawin sudah pandai jadi bapak..!

Tapi itulah... kecuh menghentam UMNO segala macam, depan bangsa lain pulak tu.. erm... sedangkan dia tidak pernah mendaftar pun. dan tidak pernah mengundi pun... adoohhh... macam ini olang pun ada oo..

Saya sudah dapat surat dari SPR suruh buang undi diKedah sana nun.. pasti balik kampung lagi ni..

Best aa.. balik kampung... dapat juga lihat bekas kekasih... ermm..

okey aa.. jumpa lagi,
wassalam.

Pasaraya Segi - Telok Panglima Garang.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: