August 13, 2014

Tanjung Bin Power

Assalamualaikum... Salam hormat dan salam berbahagia selalu..

Mungkin ramai yang keliru ada kah orang bernama Tanjung dan berbinkan bapanya bernama power.?

Ini untuk yang tidak tahu.. saya terangkan sebenarnya Tanjung Bin Power itu adalah nama satu tempat di Johor sini...

Tempat ini namanya Tanjung Bin.

Dan olih kerana tempat ini telah didirikan sebuah janakuasa besar ( Power Station ) maka diambil perkataan, Power, diletakan dihadapan, akhirnya jadilah nama TANJUNG BIN POWER.

Buat masa sekarang pehak Malakof sedang membesarkan lagi Janakuasa disini, dengan mendirikan sebuah lagi penjana kuasa yang sangat besar.. Terbesar di asia tenggara ini..

ermmm... apa lagi ey..?

Saya berpeluang berkerja di tapak perojek ini sebanyak dua kali, iaitu semasa pembinaan pertama lagi dan ini adalah kali kedua.

Bekerja disini sangatlah panas, saya nampak memang kurang pekerja kasar atau pekerja buruh tempatan bekerja di dalam sini.

ermm.. kat sini sekarang ada hampir tiga ribu pekerja sedang bekerja di sini macam-macam orang ada kat sini.. dan salah saorangnya adalah saya le....

Ramai pekerja luar negara yang bekerja disini, Bangladesh, Indonesia, Veatnam dan berbagai negara lagi.

OK.. lama sudah saya tidak update kat blog ni..jadi tak tahu nak tulis apa...

maka cukup dulu sampai disini...jumpa lagi....

Wassalam.

Tanjung Bin Power sedang dalam pembinaan fasa tambahan.

Tanjung Bin dari sudut pandangan dari Pelabohan PTP







Terima kasih! Jumpa lagi


Baca Lagi Kesah Fidah!




catatan orang kampung

Coretan setiap hari
Weblog xaturen

No comments: