April 14, 2013

Susah Senang Ku Tanggung Juga.

Assalamualaikum...

Salam berbahagia semua.. apa khabar anda hari ini? hari ini hari Ahad.
Anda tidak ada apa-apa rencangan hendak bercuti kemana-mana ke? Selepas anda seminggu bekerja mungkin anda tertekan kerana banyak kerja hendak dibereskan.. jadi jika ada terluang pada hari ahad inilah masanya anda menghiburkan hati sendiri dengan berpergian kema-mana yang bolih memenuhi hobi dan memberi ketenangan serta kegembiraan kepada anda.

Adat diperantauan susah senang kena tempuhi juga..
Hari ini saya masih lagi kat rumah sewa, baru sekejap tadi mencuci segala macam pakaian yang berlonggok penjuru dinding. Nak cuci setiap hari manalah ada masa.. balik kerja lepas makan main game! ha.. ha..
Lagipun malaslah nak basuh hari-hari ni.. simpan saja sampai belonggok lepas tu baru basuh le.. apa nak buat kalau sudah tinggal kesaorangan begini semua kena buat sendirilah..

Jangan ikut contoh seminggu tak basuh pakaian macam ini kecuali anda ada stok pakaian yang banyak ok.. sebab pakaian kemas dan bersih memberi penampilan yang dihormati! jangan suka pakai pakaian yang sudah digunakan serta berbau, kerana ia membayangkan keperibadian sesaorang itu.

Penampilan yang kemas baik untuk pandagan umum, jika serabut penampilan orang tidak peduli.. bila orang tidak peduli saham kita jatuh, kita cakap pun orang tidak berapa percaya.
Sebab itu bila hendak interview kerja, kita mesti berpakaian kemas supaya menarik dan dipercayai. Dan jangan memakai cermin mata hitam! pakailah cermin mata jernih kalau anda rabun, sentiasa perhatikan mata bila berbicara dengan penemuduga!

Okeys... demi kasih dan sayang kepada keluarga tercinta, semua susah payah diperantauan ku tanggung juga. Sayangku hanya, hanyalah untuk kamu.

sekian. wassalam.

Dalam laluan menuju kewarung makan yang enak!

Kempen PRU 13 hebat melanda Felda Terolak Selatan, sila undi UMNO dan BN untuk Najib dan Negara!

Sekolah Kebangsaan Terolak Selatan.

Ha... inilah warung yang makananya sedap juga.. ada ikan bakar juga..



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: