April 15, 2013

Selamat Tinggal Slim River.

Assalamualaikum...

Salam mesra salam 1MALAYSIA.

Masa bergerak pantas sampai tidak terasa yang saya sudah hampir seminggu kat Slim River ini. ha.. jangan maim-main dengan masa ini.. masa tidak akan pernah menunggu kita, kita yang kena kejar masa!
Besok pagi saya akan berangkat meninggalkan Slim River ini.

Belum puas rasanya hendak meronda didaerah sini, baru saja berangan hendak mengambil gambar Orang Asli memburu disini, apa nak kata sampai setakat ini saja tugas saya yang diperlukan sementara ini.

Tidak tahu bila pulak ada kesempatan untuk datang sini lagi. Nampak macam lambat lagi saya hendak kemari lagi, kerana bos mungkin akan hantar saya ke PTP Johor. Tapi saya perlu kembali ke Kelang dahulu, selepas itu mungkin ke Johor tu.

Tengah hari tadi ada member talipon, dia suruh saya pergi tempat riadah Air Panas disini, saya pun masukan dalam senarai rencangan untuk Ahad depan ini ermm.. nampaknya tidak kesampaian juga rencana begitu.
Kita hanya sekadar mampu merancang saja tapi tuhan juga yang menentukan ye tak..?

Cukup sudah kehadiran saya disini selamat tinggal Terolak, selamat tinggal pekerja Indon semua, kamu semua kerja baik-baik gua mau pulang..! Lu datang nak kerja cari duit antar Indon, so jangan buat kerja partime yang lain pulak, pecah rumah ke ape ke.. ingat kalau lu sayang keluarga lu.. orang sini pun sayang ahli keluarga mereka juga, jadi jangan buat onar dengan orang sini jangan buat kerja yang melanggar undang-undang!

Kalau sudah kena tangkap masuk penjara... lu nangis pun sudah tidak ada gunanya lagi.. keh..keh.. ada lagi satu pesanan gua.. jangan bawak lari anak dara orang tau..! kalau teringin juga nikah dan duduk sini je.. bawak balik kampung lu pun, lu bukannya orang senang kan.. kan.?

Okeys.. semua, jumpa lagi lain kali.

sekian. wassalam.

Seperti tempat peranginan pulak, suasana petang dipuncak Terolak..

Inilah kuda besi yang selalu kena lanyak saya disini, berkuasa pusing keliling bukit!

Cantik bunga ni.. siap ada buah lagi entah apa nama pokok ni.?



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: