April 30, 2013

PRU-13 Semakin Hampir Tiba Semakin Panas.

Assalamualaikum...

Pertama sekali saya ingin berpesan supaya anda tidak mudah lupa! ha.. ha.. ha.. ini apasal pulak dok pi cakap macam ni..? Tidak ada lain kerja ka..? ermm.. sebenarnya saya cuma hendak mengungkit kembali kesah lama saya pasal orang mudah lupa atau buat-buat lupa!!???

Umpama kata orang kacang lupakan kulit atau garam lupakan laut.. eh ada ke? tak kesahlah.. cuma sebagai membayangkan bagaiman kita ini jangan menjadi seperti itu, ia-itu kita mudah lupa asal usul kita.

Dalam saya membaca komen-komen dalam media maya ini semua, saya dapati banyak komen dari orang melayu yang memburukan pemimpin orang melayu. Apalagi diUtube saya dapati ramai orang melayu Memperlekehkan pemimpin bangsa mereka sendiri..!, ada ka patut sumpah seranah ditujukan buat PM dan bekas PM terdahulu? Kalau benar yang komen celupar itu datangnya dari mulut melayu, memang sudah sah melayu memang mudah lupa!

Mereka lupa bahawa bahawa orang-orang inilah yang memperjuangkan nasib mereka selama ini, dari kecil membesar dan bersekolah tapi bila sudah pandai menaip sikit-sikit, mereka menyalahkan gunakan kepandaian menaip itu..!! mereka lupa selama ini mereka bersekolah dimana! Suka hati mengutuk Pemimpin mereka sendiri. Jika hendak dibandingkan dengan awak-awak semua! mereka itu siapa? sama ke tidak IQ mereka dengan awak semua?

Dan jika ada yang bukan melayu yang menyamar jadi melayu dan hentam caci maki PM dan bekas PM memang orang ini tidak sedar diri, caci pasal rasuah, semua rasuah itu siapa yang bagi?? siapa yang sogok..?? siapa yang sampai tahap sujud dikaki hendak bagi rasuah...??? siapa hulur duit itu? cuba jawab...??

Dan yang orang melayu yang dok pi sokong bangsa lain yang dok hentam PM atau bekas PM atau pemimpin melayu sendiri tu apasalll??? Ada kena mengena sangat ka dengan hidup kau orang.. ha.? duit RM50ribu pun tidak biasa ada dan pegang., ada hati hendak menyebuk harta benda orang..!! dengki tak habis-habis melayu ini.!

Tidak terfikirka kamu semua, hapus Tol.. orang paling untung siapa..?? dan siapa pulak hendak jaga Lbraya-lbraya itu semua??

Kalau bolih pergilah delete komen-komen awak semua itu, jangan dok pi sokong puak yang memang terang-terang benci melayu, anti melayu, dan dok terlajak sebut "kita sama-sama rakyat malaysia" jika mereka berkuasa jangan mimpilah anak cucu kamu hendak mereka bela!! sebab dia mahu kita semua sama rata!!

Kalau ada masa cuba ulang tayang atau ulang dengar setiap audio video pemimpin pebangkang, tak kira parti apa didalam audio vedio itu tertera sikap, percakapan perjanjian dan sebagainya. Ok lepas ni download dan buat kajian sendiri kalau tidak nampak juga peribadi mereka, alamat kata..., [saya tidak tipu kaji sendiri] tak kan awak-awak [pencaci Pemimpin bangsa melayu] tidak bolih beza orang cakap iklas dengan cakap bohong bila di pentas...

Kenapa pulak pemimpin DAP tidak berjanji kepada rakyat yang mereka akan merampas kembali harta-harta, saham-saham, ladang-ladang, tanah-tanah, lesen-lesen judi atau apa saja harta yang dapat daripada hasil memberi rasuah... jika yang menerima rasuah dapat RM50ribu tentulah yang 'memberi' rasuah untung RM10juta kan..? Tangkap dan rampas harta dua-dua sekali, baru betul cakap iklas....!!

Ini kalut nak tangkap yang menerima rasuah... mana ada betul..!
Ingat melayu! jangan bersekongkol melenyapkan harta benda orang melayu lain tau..! Hendak ceramah pasal rasuah, sila tangkap 'pemberi' rasuah juga okeys.... jangan dok dengki dengan harta orang melayu. Memang mereka tidak mahu lihat melayu hidup senang sikit!

Orang melayu ingat!! jangan mudah lupa!

Ermm... cukuplah dulu. jumpa lagi.
wassalam.


Berbincang untuk kepentingan siapa..?

Saksikan sendiri siapa ramai dibelakang Lim Kit Siang? dan cara dia memancing telinga melayu!
Semua dia nak rampas, nak buat impian dia sendiri! ingat melayu! jangan mudah lupa..!!



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: