March 06, 2013

Gugur Demi Keamanan Negara Ini.

Assalamualaikum...

Salam hormat dan salam berbahagia semua.

Kita bersimpati dan turut berasa bersedih diatas kehilangan Perwira Negara yang tewas semasa menjalankan tugas menjaga maruah Negara.

Apapun marilah kita sama-sama berdoa semoga yang masih menyabung nyawa demi negara akan selamat menjalankan tugas mereka.
Kepada keluarga yang kehilangan keluarga tercinta, kita harap mereka banyak bersabar kerana mereka tidak terkorban sia-sia tetapi dengan penuh terhormat dan bermaruah.

Dalam pada itu masih ada lagi manusia yang langsung hidup tidak bermaruah kerana sanggup mengeluarkan kenyataan yang sangat menyakitkan hati dan perasaan keluarga yang terlibat.

Kenyataan pembangkang itu bukan saja dibenci olih mereka yang terlibat, malah menguris hati Rakyat Malaysia yang ada hati dan perasaan terutama bangsa melayu, kerana yang terkorban itu adalah manusia Melayu kecuali seorang.

Kalau hendak putar alam atau putar belit cakap hanya untuk politik, berfikirlah sedikit dengan manusia lain terutama kepada bangsa yang kebanyakan terlibat mempertahankan Negara.

Jangan nanti sebab mulut anda yang biadap itu, umpama seekor Kerbau membawa lumpur, habis semua kerbau-kerbau lain turut terpalit.

Jika suara sumbang itu datang bangsa sama seperti dia, tetapi rakyat negara lain bolih dikira lagi, ini datang dari rakyat malaysia sendiri, memang seperti 'Sakai' yang tinnggal didalam hutan.

Saya percaya bangsa 'Sakai' pun mungkin tidak berperangai seperti itu...!

Maaf saya berkata 'bangsa' tetapi jika bangsa terlibat tidak suka perangai 'Kerbau' yang saekor itu mereka kenalah berjaga-jaga sedikit bila bercakap, jangan main sedap mulut saja..!

Jikalau benarlah dan terbukti 'kerbau' pembangkang pernah berkata seperti tersebut, [kejadian yang berlaku dan telah mengorbankan anggota tentera itu agenda UMNO] dia sepatutnya dihukum "Penjara 20 tahun" tanpa pengampunan kerana dia sebenar tidak layak hidup dan bebas bercakap sesuka hati dengan biadap.

Apakah hak dia sesuka hati berbuat begitu? Sedangkan Manusia yang terkorban itu semata-mata mempertahankan Negara Malaysia supaya tidak dicerobuh musuh serta aman tenteram, dan ini akan memberi keselamatan kepada 'Kerbau' itu juga!

Orang-orang yang begini sebenarnya sangat "bodoh sombong, walaupun pada hakikatnya dia berpelajaran".
'Sakai Kurap' yang tinggal dalam hutan, kalau bercakap seperti itu, sudah tentu tiada siapa yang pedulikan! sebab manusia lain sudah faham siapa mereka.

Sedangkan dia 'Kerbau' ini hidup senang lenang, menarik nafas hari-hari, makan minum senang...! memandu kereta besar! yang penting dia berpelajaran..!

Saudara mara diapun turut hidup dan mati akan ditimbus atau dibakar dan ditanda didalam Tanah Malaysia ini juga..!
Dia ini hanya "ulat yang memakan buah epal, tempat asal dia melihat dunia" jika buah epal rosak dan busuk buah itu akan jatuh ketanah, dan dia juga turut terbunuh.

"Ulat" seperti ini sepatutnya dari awal lagi disembur racun serangga, supaya jangan dia menetas dan hidup berbahagia didalam buah, tetapi dalam masa yang sama khianat, sombong bongkak tidak memperdulikan kenyataan yang dia hiduppun kerana buah itu juga..!

Dia ini kalau menyertai kumpulan samseng, dan tidak hormat bos dia sendiri, tentu sudah lama dia mati ditangan orang-orang dia sendiri!

Kebanyakan yang bermulut biadap seperti ini, mereka ini lemak.. sebab merasa tidak ada siapa hendak ambil tindakan.
Kebebasan bercakap pun agak-agak lah sedikit! jaga sikit akan melibatkan siapa?
Sila pergi jadi rakyat mana-mana negara yang menyenangkan hidup kamu, yang kamu rasa lebih adil, lebih kemanusiaan, yang lebih aman, lebih bersih dari rahsuah, yang lebih bebas buat apa saja.. jangan "Hidup dan Bernafas dan Mati" dikambus disini, jangan menyakitkan hati ramai manusia lain diMalaysia ini.

Bercakap pasal rasuah, siapa yang bagi..? orang yang ada duit lah... sebab itu banyak rumah kos rendah dapat pada mereka, sebab tangan yang kutuk itu jugalah yang memberi...!

Jadi apani..? mintak tolong nak dapat hajat sendiri, bagi duit.. bila dapat barang kutuk dibelakang ini/itu orang tidak bagus...!

Siapa sebenarnya yang tidak bagus...?
Perangai ini sama juga dengan mengutuk atau memperlekekan orang yang berkorban demi kesejahteraan kehidupan dia serta anak cucu dia juga..!

Bila dia kata sandiwara UNMO, bermaksud mati ditangan ahli politik UMNO, bukannya sebenarnya apa yang berlaku di Lahat Datu.


Petikan dari Roketkini.com

http://roketkini.com/2013/02/23/najib-perlu-selesai-segera-isu-pencerobohan-di-lahad-datu/

Kata Kit Siang: “Bolehkah Najib menjelaskan kepada penduduk Lahad Datu, Sabah dan Malaysia bagaimana 150 penceroboh Sulu mampu melepasi kawalan tentera laut, askar dan polis sehingga mereka bertahan di Kg Tanduo di Felda Sabahat 17 sejak 9 Febuari lalu,” ujarnya.

Saya kata:

Dia biadap menyalahkan Perdana Menteri[Najib Razak]

Dia sengaja membodohkan diri sendiri semata-mata mencari peluang politik, dia agak pengikut dia bodoh juga! semua akan anggok kepala membenarkan cakap dia[Kit Siang]. Yang sebenarnya dia[Kit Siang] tahu, budak darjah tiga pun tahu, yang sempadan Negara kita hampir 85% adalah Lautan Luas.

Dan tentulah penganas yang menceroboh ini pun bukannya bodoh, walaupun mingong! [membuat kerja bodoh] mereka tentu juga tidak mendarat serentak...! dan ramai juga pengganas yang memang sudah lama menetap disana [Lahat Datu]!

Dan dia{Kit Siang] membabitkan perhimpunan 'Bersih' dan Anggota Polis Tidak Cekap!
Memperlekekan anggota Polis, Secara tidak langsung dia mengakui perhimpunan 'Bersih' tidak sepatutnya diadakan. Sebab tujuan perhimpunan sama ganas, bezanya hanya "penganas bersih" tidak mempunyai senjata saja.

Pergilah baca.. kebanyakan tulisan bolih mempengaruhi ahli tegar saja.. mereka akan anggok melulu saja tanpa terfikir mereka telah dipermainkan ketua mereka[Kit Siang], Kit Siang pun tidak bercakap secara jujur, walaupun dia tahu, dia menipu pengikutnya sendiri! tetapi beliu sendiri menipu! [putar belit mengalahkan ular]


Jika saya sokong Najib Razak itu pun berbaloi... sebab sememang nya dia itu Perdana Menteri, dan anak bekas Perdana Menteri.
Hendak mintak kerja pun, orang hendak yang berpengalaman kan.. Najib Razak ada pengalaman, tidak usah terpengaruh dengan suara lain, sokong Najib Razak sudah habis cerita! Kita tetap kerja kuli juga! jangan seronok hina bangsa sendiri.!

Memang siapa pun yang naik memerintah, mesti suku-sakat mereka penuhkan poket sendiri juga! tidak usah cakap siapa lah..! apa lagi yang baru memerintah.. masih miskin peribadi..

Jangan bermodal "Bersih Rahsuah" untuk meraih sokongan politik!


sekian..

semoga mereka ["Kerbau yang membawa lumpur"] yang kita tidak perlu ini, segera sedar diri, dimana Bumi yang mereka bernyawa beranak hidup mewah dan akan mati ditimbus disini juga. apakah.. sedikitpun tidak rasa malu pada "Bumi" negara ini..?
wassalam.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: