December 18, 2012

Malaysia Negara Ku

Assalamualaikum...

Janji Ditepati. Itulah yang berlaku pada petang ini tadi, kebetulan saya ada kelapangan masa saya cuba menunggu dan menanti kedatangan TPM Malaysia ke Pekan Sg. Rengit.

Sebelum itu saya ada melihat kain rentang yang menyatakan kedatangan beliu kemari. Jadi saya mengambil kesempatan ini untuk melihat wajah TPM ini dari dekat.

Walaupun hujan pada awalnya, namun ia reda setelah kehadiran beliu disertai olih orang kenamaan negeri.

ermm.. ramailah penduduk setempat datang berhimpun di Dataran Sg. Rengit. Yang gelihatinya adalah gelagat kanak-kanak yang tidak melepaskan peluang bermain sesuka hati dipadang permaianan disebelahnya.

Maklumlah hari baru lepas hujan lebat, padang permaianan bertakung air, apalagi berlumur lecaklah semua! Ayah Bonda sudah tidak kuasa nak menegah lagi.. Mana nak dengar ucapan orang besar yang datang, mana nak ambil gambar menteri!

Orang besar yang hadir ialah TPM. YAB Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Haji Mohd Yassin. MB Johor. Y.A.B. Dato' Haji Abdul Ghani bin Othman. AP Pengerang YB Datuk Seri Azalina Othmana.

Makanan percuma memang banyak! pilih saja nak makan apa? ada ketikanya gerimis sedikit, tapi saya lihat orang ramai tidak berganjak mendengar ucapan TPM Melaysia itu.

Ramai orang bersesak-sesak nak ambil gambar, saya dengan hp cap ayam ini, sebuklah juga ambil gambar mereka semua...

Keseluruhannya semua ucapan tertumpu kepada Perojek Mega IDPT yang sedang dibuat olih Petronas dan terselit juga perihal pampasan kepada penduduk. Tidak ketinggalan tentang isu politik!

Saya perhatiakan ucapan TPM yang paling bagus dari yang lain-lain.. erm.. yang lain-lain tu kena banyak buat latihan ye.. bak kata Chef Wan dalam satu rencangan lawak, tak tahu pulak siaran ulangan ke apa.. masa tu dia jadi pengadil dengan Dato Siti dan saorang lagi.

Chef Wan kata engko orang ni, buat lawak macam kita semua orang bodoh ye.. memang berasap telinga!
okeys.... macam itu lah kira-kiranya...
Jumpa lagi. wassalam.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: