December 26, 2012

Hargailah Orang Disekeliling Kita.

Assalamualaikum, salam sejahtera.

ooo no..., mungkin inilah yang keluar dari mulut orang putih jika dia mendapat berita yang mengejutkan dirinya.

Bagaimana jika berita seperti itu ditujukan pada saya ni? erm.. saya akan kata,
oh tidak..,
oh.. bagus..

Agak celaru sikit bila dapat tahu saya akan ditempatkan ketempat lain! Rasanya baru saja kat Sg. Rengit ini, baru nak ramah mesra dengan orang sini..
ermm... apa nak kata.. macam inilah saya sejak dari dulu sentiasa bergerak kemana saja dalam semenanjung ni.

Sedih-sedih kucinglah meninggalkan kekawan sekerja kat Sg. Rengit ini.
Terutama kumpulan Kugiran kampung yang dianggotai otai-otai yang berbakat, terhibur bersama mereka ketika membuat latihan.

Yang bagusnya saya mungkin akan ditempatkan di Kelang, tapi ini belum pasti lagi, mungkin juga di PTP dekat Gelang Patah.

Apa pun saya tidak perlu memilih, sebab sudah menjadi sebahagian dari kerja saya.
Bertukar tempat kerja dan akan menemui orang-orang baru dalam hidup saya.
Walaupun saya akan temui cabaran baru, lebih-lebih lagi terpaksa menemui orang-orang yang tidak sealiran ditempat baru.

Saya tidaklah kata saya rajin membaca, tapi kata orang dengan banyak membaca kita dapat mengatasi hal-hal yang demikian.
ermm... okey lah, semoga anda berbahagia dengan kehidupan anda.
Hargailah mereka yang berada disekeliling anda walaupun mereka tidak sehaluan, mungkin kelebihan pada mereka yang dapat kita ambil untuk memperbaiki diri kita.. ha.. ha.. ha...

okey... jumpa lagi
Wassalam.


Berhampiran Medan Selera Sg. Rengit, tempat saya menjamu selera.


Banggunan MayBank, tempat cucuk duit ni..


Jety Nelayan, tempat ape ha..?


Dalam site, progress be first!


Did you know who i'm? yes, go for success!


Sorry i'm not ready to show my identity. just call me gemok, I love to work here! do you have a face book?


Ayah sayang kamu!



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: