June 07, 2011

Menghargai Tubuh Badan Sendiri.

Assalamualaikum... ahaak, hari ini terasa nak menaip la pulak! pada hal apa yang nak ditulis pun belum tahu lagi..
hehe.~ bukan apa.. cuma sekadar untuk memastikan yang jari jemari saya ni tidak kaku sebab lama tidak menaip...
Macam manapun saya berharap sangat yang saudara saudari semua berada didalam keadaan sihat sejahtera selalu, disamping keluarga tercinta..

Pada yang rajin bersenam menjaga kesihatan saya ucapkan shabas! kerana anda sangat menghargai tubuh badan yang dikurniakan 'Tuhan'

Dan kepada sesiapa yang selalu bangun lewat pagi, dan jarang bersenam diwaktu pagi.. apa kata kita mulai dari besok pagi.. cuba sekali bangun diawal pagi dan berjoging diluar rumah, anda akan dapat menikmati permandangan waktu pagi yang mengasyikan!

Kita jarang menikmati panorama waktu pagi yang indah.. dengan udara yang bolih dikatakan masih segar, sebenarnya kita rugi dalam hidup kalau tidak merasainya!

Kalau tak percaya cubalah...
Saya selalu bangun awal pagi dan berjoging sepanjang pantai disini.. pada saya memang menarik sekali panorama pagi hari tau...
Disamping dapat juga mencerdaskan minda serta badan sebelum memulakan tugas seharian. Walaupun kekadang saya kepenatan berkerja tetapi saya mesti berjoging walaupun dihalaman rumah.. hee.~

Oh ya.. jangan lupa menjaga makan, jangan makan.. makan.. dan makan.. sampai tidak perhatikan apa kah yang kita itu makanan yang sesuai dengan kita.
Dari makanan yang kita makan akan mempengaruhi kesihatan kita, mungkin juga bolih mempegaruhi mood kita bila tersalah pilih makanan.

Minuman yang manis mesti kita kuranggi, juga masakan yang manis hee.~ tp kalu senyum manis tak apa hee.~
Walaupun lemak sangat penting kepada badan, namun terlebih lemak juga memudaratkan badan. Apa lagi buat awek-awek kat luar sana.. tak rugi berbentuk badan langsing.. jadi cuba kawal makan..!

erm.. ok, hati-hati selalu. jumpalagi.

wassalam.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




2 comments:

Anonymous said...

apa pulak cite ni..... petrokimia banyak nak guna operator... MMC tengah buat jalan... tanjung bin pwr nak tambah 2 unit pwr plant....

♥xaturen♥ said...

@anonymous:
yea.. bang! saya setiap ari lalu ikut situ, tapi ikut laut.. nanti saya upload gambarnya.. ok.