March 09, 2011

Macam-Macam Hal.....!

Assalamualaikum...

Seperti biasa saya harap abang2 dan adik kakak semua ok je lah ini hari ye..
Hari ni saya macam biasa sibuk juga lah.. masa kerja tadi tak ada kat tempat kerja.. cam mana tu..! kira cabut lari le satu hari.. pergi sana pergi sini...

Mula tu pigi tukar tayar keta yang dah botak licin tu.. kat kedai tayar pun kena beratur.. cepat kaya lah tokey kedai tu.. ramai pelanggan lah kata kan.. tak sabar macam nak beli tayar pasang sendiri je.. ala bukan nya susah sangat pun.. macam nak beli je mesin pembuka sekeru tu.. heh.. heh... tapi tak pe.. sabar.. saya dah bayar dia pasang lah kan..

Tengah dok tunggu.. jumpa pula geng lama.. cerita punya cerita.. kita orang pekena cendol kat warong sebelah.. cong punya cong.. sekali datang hey.. belum tukar lagi tayar tu.. orang lain pulak dah potong line.. eee mak kau.. berasap lubang hidung dibuat nya.. dah le kita nak cepat..! dekat dekat nak jadi naga dah tu... gagah lagi sikit.. hem.. jadi naga..?

Pas tu dah siap pasang tayar, terus jalan pigi balai polis trafik.. nak cek saman le apa lagi.. he.. bab nak buat road tax.. dah panggil orang buatkan tapi tak bolih bab kena sekat.. ada saman.. is..is.. masa mana pulak polis tu saman aku ni... pemandu yang perihatin cam saya pun kena saman ka!
Sampai setengah jalan mata pulak nak tidur... ada ka patut! tak bolih jadi.. mau masuk sawit kalu cam ni.. cari tempat baik punya kat kawasan Masjid bawah pokok.. perh... angin bertiup sempoi... ja.. layan dekat satu jam kat situ.. itu pun talipon bunyi.. alahmak dah kul berape ni..? rupanya baru kul satu lima puluh tengah hari.. ada sms.. heee... celcom punya sms .. dapat teket wayang konon.. dia tak tahu kita ni bukan kaki wayang.. buat wayang ade la.. he he...

Woi... terus pigi balai.. banyaknya manusia yang kena saman...! beratur lagi nak cek saman pulak... sampai yang kat kaunter dah biru muka melayan pertanyaan yang hampir sama setiap orang.. sekali cek... ada tujuh saman... oi.. banyak tu.. hebat fatimah betul lah.. tahun 1999 pun ada tu... eee tak kuasa nak bayar cam tu punya banyak... sapa suruh saman ni haa?
Dah saman bayar le sendiri kan.. pulak saya kena bayar..? kira punya kira ada dipotong sikit jumlah kena bayar RM444 ... mak oi... banyak tu kena bayar! nak bayar ini hari dah tak bolih.. dah cukup limit... orang pun nak balik umah juga tu.. besuk je bayar...

Haa.. amacam cerita tu ok ke..? hentam saja lah mamat... lepas tu pigi melawat isteri member bersalin..
Tak salah kan... yelah.. bagi tahniah..! bukan senang nak dapat anak.! masuk wat masa lawatan pukul 4.30 petang.. heh.... banyak nya orang beranak..! semua hidung kembang-kembang belaka..! wakaka...

Tahniah le kat kawan tu dah dapat anak, dah jadi ayah anak pertama, kepada isteri kedua...! memang hebat..!

Ok lah.. tak yah cerita banyak banyak, nanti penat nak baca..
jumpa lagi.. wassalam.







Baca Lagi Sini!




No comments: