March 15, 2011

Jalan Jauh Hari Ini.

Assalamualaikum...

Semoga anda berbahagia selalu weh...
Ok hari ni ada la penat sikit le... saya macam biasa sibukk..tak tentu pasal... cuba bayangkan baru saja cuti dua tiga hari... dah kena keje pulak.... eeee mau saja aku ni jadi tokey... saja. senang.. main cakap... saja. awak pegi sana.. awak pegi sini...

Ada ka patut baru nak senang kat ptp... dah di suruhnya aku pegi Kelantan.. dia ingat dekat.. gamak nya... dah la aku tak penah pegi pulak tu..
Tapi tak pe demi tugas aku terpaksalah pegi... kalu tak pegi alamat kata orang tua tua.. dapur tak berasap le...
Saya pegi google cari jalan mana yang ok le sikit... ye lah aku ni memang tak penah pegi Kota Baru tu..

ermm.... dengan berat ati saya betolak dari bandar 'P' cewah.. ada bandar P la pulak... ok sapa nak teka sila kan .. kalu dapat saya bagi hadiah istimewa... sekali.. teka lah dulu ok.. bukan PTP tapi P saja... Malam kul 12 betolak ke Kelang.. pasal pagi nak ambik kawan dia pergi sama.. orang serawak tu... mata tak tahan melantak tidur dulu kat Pagoh.. kul 2 pagi sampai 5 pagi.. terus pegi kelang kul 8 sampai Kelang.
Gedebuk gedebak... kul 9 setengah naik utara pasal nak pegi ikut Simpang Pulai.. pergh.... punya jalan berbelit.. mak datok.. jakun pulak aku lalu jalan tu... eee... mau pitam.. sampai satu tempat teringat pulak kat Karam Sing Walia kat tv3 sikit masa dulu... memang botak bukit tu dikerjakan... Sampai Gua Musang lepak habis... saya pun bukan le kaki jalan pun.. tah kenapa saya ikut jalan tu pun tak tau la.. kalau ikut Kuantan ok ke ha? Dari Gua Musang ke Kota Baru pun kuruss... semangat. dah la keta aku jalan macam semut... saya pun tak le berani bawak macam lipas... jalan baru kena hati hati la sikitkan...

Pukul 8 malam baru sampai Kota Baru... jangan tanya kenapa lambat.. ok.. tercari2 hotel yang bos dah tempah awal.. sebelah hotel ada warung... pekena barang sepingan dua terus naik tidur.. besuk kena keje....!! cuba you pikir..!! kebas kaki pun belum hilang lagi...
adohhh... ok sekian.
wassalam.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




No comments: