March 27, 2011

Hebat Nya Manusia Bila Berusaha!

Assalamualaikum...
Harap semua yang teredah kat sini, sentiasa berada didalam suasana yang indah dan hebat dalam mengharunggi kehidupan ini.
Hidup ini terlalu singkat buat kita berdolak dalik untuk memulakan sesuatu perkara yang baik buat diri dan keluarga! contohnya bila ada rangcangan nak berniaga, kita tempohkan setahun kesetahun.. tak jadi jadi juga meniaga! memang payah sikit nak memulakan perniagaan apabila sudah ada commitment rumah tangga, jadi pospon lah dahulu.. pospon sampai bila pun tak tahu! apa pun, hendak seribu daya lah kan.. tapi eluknya, dimulakan ketika masih bujang, otak masih geliga buat bisnnes! kalau dah tua nanti otak lembab.. tak ligat, susah mau untung! he. he.
Bagi yang merokok bila nak mula berhenti? minggu depan..? bulan depan..? nak pospon sampai bila tu..? susah lah sikit kalau dah jadi sebati dalam sana..! umur 16 dah ngisap rokok habis cam na..? tapi ada orang senang nak berhenti merokok, zass... sekali berhenti berhenti terus, tak mahu merokok lagi.. tak usahlah dok pi pelawa dia rokok, dia tak hisap punya!
Jadi semua pekara bermula dari hati, apabila hati dah bulat nak buat sesuatu, dia terus berusaha sampai jadi! sampai jaya ke matlamat dan tujuan. Tapi kalau hati saya macam lalang, sekejap kekiri, sekejap kekanan sekejap hati besar, skejap hati kecik.... ermm... tok sah le dok berangan, pi mai pi mai tang tu juge lah.. he.he.. ni bukan nak mengata kepada sesiapa.. seperti kata iklan kopi janda tu.. " Bukan Nak Mengoda, Tapi Nak Meniaga!"
Pendek cerita.. meh kita lihat orang yang cekal bersemangat membuat sesuatu, tak kira bertapa susah pun diaorang bolih buat! Batang balak yang besar dibuat rumah, tak heran! Batu pejal pun bolih dipahat buat banggunan!


How they made it
Bolih kah anda berusaha seperti itu ? ermm..

4 comments:

Yuni Aisyah said...

org yg berjaya adlh mereka yg tidak menggenal erti putus asa dan gagal....

♥xaturen♥ said...

Betul tu, harap kita jadi orang yang berjaya! :D

zul said...

dah jaya banyak pulak yang iri dan dengki.... resam dunia....

♥xaturen♥ said...

Irihati dan dengki yang bolih memjukan diri dan bangsa tu memang bagus.. tapi masaalahnya ramai yang iri dan dengki yang menjahanamkan sudara mara dan bangsa sendiri...
alahai...