August 03, 2010

Satu Hari Satu Tugas.

Assalamualaikum....
Moga semua sihat saja ey...
Pagi tadi semasa saya datang kerja lebih awal daripada biasa kerana saya diarahkan kelaut lagi bagi menyelesaikan satu kerja. Keadaan jalan dan cuaca menyebelahi saya dan saya sampai lebih awal dari yang dijangkakan.

Pukul 7suku saya dah sampai.. pada saya kalu dapat sampai kul 7setengah pun dah kira bagus sebab kita masuk kul 8.. eheh.. jangan ingat saya awal tau.. sidia tu dah ada dah kat situ.... puuhh... berasap-rasap pondok merah tu.. kopi o tapau diletak kat sebelah mende tu... bermisai... wa cakap lu... errmm... okeylah itu dia punya kepercayaan lah kan...

Dua tiga orang kaki bodek dah ada kat sana... muahaha... kerja tak macam mana mengampu je lebih... saya tak de le macam tu... saya buat kerja saya, tak perlu menunjuk-nunjuk... selesaikan dan balik!

Tak de nye nak menyebuk yang bukan kita punya kerja... maaf cakapla.. kalu membodek pun kalu setakat tahu satu bende saja... tok sah dok lebih-lebih la....
Memang bagus lah kamu nak tiak bos.. itu bos.. ini bos.. bagus lahtu. tapi saya main lu gua je...

Alamak..! baru nak melangkah masuk dah kena panggil.. agak dia bau saya sampai le tu... apa hal pulak ni...
Bos panggil la.. tiak satu mamat, eheh.. mamat ni.. kan jarak aku dengan bos kau tu tak jauh... aku dengar lah...
Tak habis-habis nak mengampu.. heeeisss!... sesampai je depan bos, bla. bla. bla... biasalah, dia cakap yang sudah dua tiga kali ulang... semalam pun dah bagitau itu juge... ermmm.. so kami berempat bertolak berlima dengan tugbot.! pergh.. sejuk pulak kena angin pagi kat laut tu.. grrrrhh...

Okey... dah tak de apa lagi nak cakap ni... ermm... seperti biasa saya selit kan sesuatu yang menarik untuk anda semua...sambil telinga saya ni terpaksa melayan lagu jiwang dari pc awek(yana) sebelah.... huhuhuaaa..


Mak oi.. matanya bulat jeling kat saya... Relek la... gegar juge wa tengok lu.....



ermm... ular sebesar ular tuu.... gerun ooiii.... menurut email ni ..gambar ular ini diambil dari pendalaman Negeri Cina dijumpai oleh pekerja balak di sana.. tapi kat akhbar kata kat Perak..? entah mana satu yang betul... cuba tenung.. abang-abang tu ade gaya orang mana? orang Perak ke orang Negeri Cina

ok.. yang ini tempat nya saya rahsiakan sebab tempat pot saya mancing.. kalu you'll tahu habis ikan-ikan tu.. nanti.. hehe.... you'll tenung betul-betul banyaknya ikan... mana datang tu.. kalu banyak sangat jadi takut la pulak... eeee! ada penunggu tu..!



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




11 comments:

echah mashuri said...

keje ape ade ular2 segala ni..uhhuhu

♥xaturen♥ said...

haha.. ini ular kat tempat len... kita keje Johor sinun.. tak de kenamengena ngan ular tu hehe..

redballerina said...

pasal ular tu org ada baca jugak. haha
punya la utusan manipulate readers

♥xaturen♥ said...

Memang ada kuar kat paper..
tapi itulah katanya kat Perak, memula tu memang la percaya, tp adeke lagi ular gitu besar kat hutan Malaysia ni..?

;p .. awas sikit pencari rezki kat hutan tu eee..

Kancilbiru said...

wahh cantiknya tempat tu...mandi manda best tu...:P

Sesi berbuka puasa bersama Nuffnang kembali lagi!!

Hamzah Ian said...

best2..

♥xaturen♥ said...

dengan kesejukan icon kat sini saya ketawa happy.. ;)

@Kancilbiru:
memang cantik, jom gi mandi sewa bas kilang.. hehe..

@Hamzah lan:
Memang best sebab ko dtg sini haha..

;p see u on the top!

Hamzah Ian said...

wokeh2..

♥xaturen♥ said...

haha... wokey...!

M a W a D D a H said...

keje ape ni??

bestnye die mancing...nak ikut...ngee

♥xaturen♥ said...

ermm.. kerja saya ni, kerja yang leh dapat gaji tiap bulan..hehe..

nak ikut?.. tak takut hantu ke? hoho..