June 23, 2010

BOLASEPAK DUNIA 2010 FIFA Afrika

  5

Assalamualaikum.
hi... Salam sejahtera!
Pagi ini saya cergas, sihat dan tidak terlampau tertekan dengan kerja-kerja.
Selepas antar anak sekolah, balik umah jap.. baca surat khabar Utusan Mlaysia. Biasa nya terus pergi kerja.. tapi hari ini ada free sikit, so tak de masaalah kalu pegi keje lambat sikit, erm.. selak punya selak.. jumpa lah satu article yang sangat menarik!
Khairy pertahan Ka Siong     [Muka surat 5 - Dalam Negeri]

..cerita yang timbul dari kenyataan Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr, Wee Ka Siong - dalam Ahkbar The Star pada 16 Jun yang lalu. ape ke hal.. Encik Khairy Jamaluddin ni beria-ia sangat mempertahankan kenyataan yang telah dibuat Datok Dr Wee Ka Siong tu..!
Datok tu sudah cakap macam tu, macam tu lah,.. yang enko [Encik Khairy] sibuk.. mempertahan kan dia, yang nak tunjuk 'hero' kat orang dia tu, buat ape?

Encik Khairy ingat orang ramai ni tidak kenal ke Sape dia Datuk Dr Wee Ka Siong tu? Ni la Orang Melayu..! Sanggup menhentam Encik Ibrahim Ali sedangkan Encik Inrahim Ali itu daripada Pertubuhan Peribumi Perkasa. [Perkasa] haduhh... Encik Khairy kenapa lah awak ni lupa sangat? ini lah juga dinamakan 'Melayu Mudah Lupa' gaji dah besar.. makan minum tak jadi masaalah.. dah lupa bangsa..? Saya harap manusia sebangsa ku yang berjawatan Besar, begaji Besar, berkereta Besar! supaya jangan mudah lupa diri.! lupa nasib anak bangsa sendiri!,... sedangkan dia Datuk Dr Wee Ka Siong sendiri tidak melupakan bangsa dia, ketika dia  berjawatan 'Besar'..! saya kecewa dengan Encik Khairy Jamaluddin! Panjang cerita nya, so pergilah semak-semak akhbar ok.. 
haa... itu lah kesah nya, ok lah sentiasalah berhati-hati selalu kalau dengan Melayu yang mudah lupa, Sebab orang yang lupa, dia selalu tertinggal barang dia, jika anda kawan atau sahabat dia, anda juga dia akan terlupa! ...[hanya Tuhan saja yang tahu hati perut Manusia!]
erm... baiklah..
..kat bawah ini saya selitkan lagi beberapa keping gambar, harap semoga terhibur. Jumpa lagi.






Serbia's coach Radomir Antic reacts at the end of the Group D first round 2010 World Cup football match Australia vs Serbia on June 23, 2010 at Mbombela Stadium in Nelspruit. Australia defeated Serbia 2-1.




Australia's midfielder Brett Emerton (L) and Australia's defender Michael Beauchamp react at the end of the Group D first round 2010 World Cup football match Australia vs Serbia on June 23, 2010 at Mbombela Stadium in Nelspruit. Australia defeated Serbia 2-1.


Australia's striker Tim Cahill reacts at the end of the Group D first round 2010 World Cup football match Australia vs Serbia on June 23, 2010 at Mbombela Stadium in Nelspruit. Australia defeated Serbia 2-1.


 Ghana's striker Kevin-Prince Boateng (R) shakes hand swith Ghana's defender Isaac Vorsah after their Group D first round 2010 World Cup football match on June 23, 2010 at Soccer City stadium in Soweto, suburban Johannesburg. Germany won 1-0.

2 comments:

OeMpaK said...

this time world cup was hard to predict

♥xaturen♥ said...

yes .. friend that right,...