June 15, 2010

BOLA SEBESAR BAS

Mimpi Bola Masuk Kebilik!
Yah...
Selamat pagi semua,

Serta dengan ucapan Assalamualaikun.. Salam 1Malaysia!
Hari ini saya nak cerita pasal yang sangat mengerikan! [takuutt..] Kesah nya, malam tadi tidur lewat... sebab dok berpikir sambil blog-walking.. Macam mana nak buat entry yang best-best kan.
Sekali tu.. bab dah ngantuk sangat... tapi dok paksa juga celik.... saya rasa lah kan kesemua-semua2... bloger pun agaknya macam saya gak kan..? tak ngaku pun tak pe, kita tahu......
Sambil ter anguk-anguk depan bende ni.. terlelap, BUK..!  terbaraing atas katil.. he.. macam tak terkawal gitu.. terjaga! tekejut! pas tu terdengar satu suara.. laaa.... ish... ish... dah pukui dua lebih ni Bang oi...
Saya jawap... Nyamuk banyak ni... masa terlelap tadi tu saya tengah baca entry kat satu blog pasal nak upkan trafik.. blog tu nama 'LaNuN(*-^)' fuh... kat tempat bro.. tu banyak tip2 menarik... Pasal buat entry BOLA.... sebab sekarang musim bola..!
Pas tekejut tu... aku macam pening-pening ... saya tutup semua barang-barang, termasuk barang tu... hu.. hu.. hu.. tarik selimut tidor...z z z' z.. sekali ada orang sepak bola kat padang naik... tinggi.. tinggi.. tinggi...semua orang mendogak kelangit mencari dimana bola hilang diawan...? kemudian bola itu mula nampak jatuh.. kebawah.. jatuh ..!. makin  kebawah semakin besar pulak bola tu... makin besar... makin besar.. MAKIN  BESARR.... semua orang lari...... tapi saya sendiri tak kuasa nak lari, sebab masih tertidur kat katil.... cuba nak bangun tak terdaya...  ya Allah selamatkan lah selamatkan lah saya...... BOLA makin laju kebawah... serta semakin membesar... sebesar bas....! sebasar bas..! lari...! Tetiba kedebung! kedekung kedekang! Bola jauh menghentam dingding bilik..! fuh... selamat, nasib baik tak kena saya..! .. dah Bang oi... dah siang..! rerupe nya baldi plastik buat taruk baju siap basuh, terjatuh... begitulah cerita nya, seram lagi menguris hati... [ok.. ok..sory..] erm....

Untuk you'll yang tidak pernah ter pergi kat belog Lanun  'LaNuN(*-^)' sila lah klik kat link tu.. kirim salam sekali kat Lanun tu ye..  bagitahu saya promote blog dye, ey... tp banyak tip-tip baik kat sana.
LaNuN(*-^)
Ok. Salam bahgia selalu.
Wassalam.

No comments: