July 24, 2010

kita sentiasa diperhatikan oleh orang lain

Assalamualaikum.

Salam sejahtera sahabat-sahabat semua yang mungkin dah terlanjur sampai ke sini! Saya ucapkan selamat datang..! Bagaimana hari anda hari ini? Tentu bertambah baik lagi pada hari ini kan?

Hari ni saya hendak merepek sikit pasal pentingnya kita bersikap jujur, jujur tanpa mengira siapakah mereka
yang kita hadapi, walaupun dia saorang kanak-kanak, kawan ataupun lawan, berlaku jujur dalam percakapan mahupun amalan seharian sangat penting, kerana kehidupan kita sentiasa diperhatikan oleh orang lain, biarlah kita dikenali dengan sifat jujur atau sebagai orang yang baik-baik.

Apabila tiada kejujuran, mulut sangat senang bercakap bohong, orang akan dapat tahu dengan mudah jika kita bercakap bohong. Jangan menipu atau berbohong kalau boleh dalam semua hal, kerana sikap seperti itu tidak dapat bertahan lama. Buat apa berbohong sedangkan keuntungan tidak seberapa..?

Dan sekarang melarat-larat sampai kedalam blog! waahaha.!
cian.. orang itu.! kesian sebab dia ingat orang tak tahu dia bohong dan menipu!

contoh nya:-

[ klik Digi sini..    ] dia tak klik pun..!

okey...

11 comments:

amira said...

hoho...anger sudah naik ka..cool bro..mungkin internet dia x izinkan.. tapi konon nak bagi hati kamu suka,,

♥xaturen♥ said...

kalu ye pun tak yah le cakap cam tu..
klik Digi sini..!

Rasa nya, saya tak kesah le juga.. cian kat member lain tu.. dah berkira-kira, sekali cek tenggok tak de pun... hu.. hu..

PencariCinta said...

Assalamualaikum(^_^)...kalau nk klik pn xyah ckp pn xpe kan3?..ikhlas je klik(^_^)

Kembara Jr said...

Terima kasih lah sudi singgah ke blog Kembara Jr. Moga saudara akan terus menulis.

♥xaturen♥ said...

Kebanyakan nya memang le mengharap jejari yang iklas untuk mengkelik-kelik kat nuff tu.. tapi kalu tak klik jangan le cakap klik.! bab kita kecian... tau! ye.. ye.. dia balas klik kan3?..

;p kunjung mengunjung, balas membalas kan lebih enak..!

:PencariCinta:' betul.. tapi tak salah kalu cakap, boleh le balas semula kalu ada nuff! he. he..

:Kembara Jr:' Sama-sama.. moga anda pun begitu juga..

M a W a D D a H said...

hidup mesti jujur...lalala

Hamzah Ian said...

pergh.. ade jugak jenis tipu dlm blog.. ayooo

♥xaturen♥ said...

Manusia dipegang pada janji! kalau orang jujur sudah tentu dia akan menenpati segala janji nya.

Tiada apa lagi yang lebih bernilai didalam sesuatu hubungan melaikan kejujuran! apa lagi dalam kes klik-klik ini.. huahaha..

:MaWaDDah:' benar sekali..

♥xaturen♥ said...

Saya tu bukan ape.. faham dengan yang memerlukan.. ceewaah.!

:Hamzah lan:' ye laa.. dikira menipu juga walaupun ada yang tak berniat begitu, suka-suka nak tulis je..

tak leh cam tuu.. kan3?

;p

Affan Ruslan said...

huhu,
semua benda skg pun org nak bohong. huhu. dalam blog pun ada ek.

♥xaturen♥ said...

ShoutBox.
hi.. visit here! [ sebenarnya dia tak pernah visit pun..! ]

p/s. sesekali cuba buat sport cek tengok!

:Affan Ruslan:' makasih sudi kumen cini.. you jangan wat cam tu malu weh...