April 10, 2011

Celoteh malam senin.!

Assalamualaikum...
Apa khabar hari ni..? semoga anda semua berada dalam keadaan yang sihat dan menyenangkan lah ye..
bak kata orang dulu dulu.. kalau tak sihat makan lah ubat..! jangan salah makan ubat dah le..


Tadi pagi (pagi tadi ka semalam ey.. haru..!) saya baca surat khabar.. cerita kat muka depan metro tu.. bolih tahan juga kes nya.. ada ka patut Mak mentua pi curi suami anak dia..he.he... tapi tak kesah le.. kan cuma emak tiri je.. apa salah nye.. walaubagaimana pun si isteri tidak bolihlah salahkan emak mentua dia bulat bulat... bak kata orang tua tua, tepuk sebelah tangan takkan berbunyi.. so awas lah kaum hawa... isteri lebih muda pun depa dok pi cari yang tua jugak.. aduiii..! berkemungkinan besar ada kealpaan dalam menjaga sang suami.. akeh..keh.. jadi pandai pandai lah jaga suami masing masing ye.. yang anak dara belum kawin tu pi masuk kelas belajar jadi isteri... bukan setakat tahu masak, mekup.. banyak lagi menda menda lain yang harus anda tahu.. mana bolih nak ikat suami pakai tali kan.. kan..? Tambat monyet bolih lepakai tali.. ini orang.. haru...

Dalam pada itu banyak juga yang isteri lari ikut jantan lain.. itu hal lain lah.. kes sekarang tentang suami anda..! bukan nak bandingkan kes jantina mana paling banyak curang atau seleweng... cuma nak pastikan suami anda tetap yang itu sampai kemati.. itu bagi yang nak kekal cam tu.. so pandai pandailah jaga suami... bukan pulak nak ikut semua cakap dia.. atau jadi hamba dia.. sampai kena sepak terajang, bengkak lebam pun diam juga..! tak mati tak, kalau kena cerai pun.. asal hak anda sebagai isteri dijaga.. buat aduan kat mana mana pun kalau suami sudah gila ba**... jangan dok rela sepak terajang kat tonggeng tu.. he..he.. adu kat polis ke.. mahkamah syariah ke.. kat bombapun bolih.. sat lagi depa bawak air pi pancut laki hangpa tu..

Akhir kata anda suami atau isteri harus bijak.. BIJAK... tentu selesai segala masaalah.. senang cakap.. bak kata hikayat, jangan lari kalau jumpa harimau.. tapi lari kalau ada semut... pikir pikirkan lah.

2 comments:

Anonymous said...

ha... aku masuk ni...

♥xaturen♥ said...

sila le masukk.. buat macam umah sendiri..! he.. he..