May 28, 2010

PENYELESAIAN

Assalamualaikum.

Hai.. apa khabar kekawan semua? Ada apa-apa perubahan yang memeningkan kepala hari ini? Harap-harap tak ada lah ye.. Kalau ada pun cool! je lah ye.. cuba cari jalan penyelesaian nya,..ok. bak kata perpatah, bumi mana yang tidak kena hujan.. mesti tak lari daripada poblem.. jangan kata kita-kita yang biasa ni.. orang yang dah senanag lenang dari segi material, wang ringgit melimpah ruah.. pun yak lepas dari problem! Seperti yang kita lihat kat VIP Negeri Pantai Timur tu. Harta, pangkat dah sedia ada.. masaalah lain pulak yang timbul.. Jadi ambillah kejadian yang seperti itu' dan di bandingkan dengan kita sendiri punya masaalah kan.. dengan itu ianya bolih mengurangkan kita punya stress betul tak? Macam saya ni.. banyak saya punya masaalah.. tapi disebab kan saya ada you all semua.. kuranglah, malah hampir menjadi ubat penawar yang mengurangkan stress saya. Tima kasih you all semua yang sudi mendegar nya.
emm.. lainje mukadhimah pagi ni! bukan pe sejak berjinak berbelog ni dapat saya luahkan isi hati saya yang terpendam ini, hampir dah nak jadi 'perkasam'. You all tahu apa itu pekasam? Ikan jeruk, yang baunya mak datok.. tetapi sodap dimakan.. itupun kalu kena cara masak nya. kalu tdak tak 'dap' ge! masak-masak ni kena tanya mamymerah, mamyputih ke.. saya memang 'zero' kalau bab masak memasak he.. he.. kalau main masukan kedalam kuali tu aebolih la.. masak juga, tapi tak ikut dia punya procedures lah kan..
Saya lelaki tulin.. tak tahu masak.. kalau nak tested orang punya masak no 1.. comment sedap taksedap nilah orangnya.. akan tetapi i always compromise with my wife.. cos', i have lots of variety delicious restaurant out there! just pilih jela.. isteri pun penat juga nak melayan seisi rumah kan..
oh ya...saya ingat nak guna nikname baru lah.. sebab nama lama tu saya dari nama url saya je..yela.. orang baru blog.. keh.. keh..
Apa kata saya nak guna nickname 'papashy' gelemer tak nickname tu? basically.. ermm.. ada tak sesiapa nak adjust atau nak cadangkan nickname kat saya? i'm vary menghargainya
jadi feel free to drop the komen, eyy.. malu la..
Ok, saya nak rehat jap.. ..aapenat la..nak g kedai.
see u..

No comments: