August 18, 2010

Teringat Ramadhan Dikampung.

Assalamualaikum,..
Semoga anda semua sihat-sihat disamping menjalankan ibadah dalam bulan ramadhan ini..
hehe.. macam tulis surat je... memang surat kut..? ermm...
apa-apa pun tak apelah.. janji bahagia kan...
Mungkin anda semua dah tahu... saya ni sebenarnya duduk kat perantauwan.. saya tinggal jauh dari tempat kelahiran dan segala keindahan kampung halaman,..
Kekadang tu rasa sayu juge hati yang memang halus ni... teringgat kat kampung,.. teringgat kat Ayah Bonda,..
lebih-lebih lagi dibulan Ramadhan ini,.. masih terasa lagi bagaimana nostalgia berpuasa dikampung dulu,..
Saya dengan geng sebaya, adakalanya mengumpul buah-buahan untuk berbuka,.. memang best lah,..

Okey,.. lupakan itu semua, buat macam mana pun masa indah itu tidak mungkin kembali lagi,.. sekejap lagi saya nak angkat kaki balik,... sebelum sampai umah nak singgah dulu kat bazar ramadhan beli kuih atau apa-apa yang patut untuk hidangan berbuka nanti...

Baiklah semoga anda juga berbahagia selalu,.. haa... kejap lagi dah boleh pergi beli kuih muih ye...
Buat girls tu,.. jangan makan banyak sangat tau nanti badan you'll cepat kembang,... habis bulan ni naik tiga kilo,.. waa... dah tak slim lagi hehe... buat saya ni, makan berapa banyak pun dok cam ni... juge.. dari dulu kurus tak pernah naik pun... makan banyak tapi tak naik,.. entah pesen ape pun tak tahu lah,... okey... jumpa lagi malam nanti kalu tak penat.. ermm...
bye.. wassalam.

10 comments:

PurplePolaris said...

best dowh makn byk tak gemuk..p sujud syukur p..hehe=)

♥xaturen♥ said...

siapa gemuk,.. cepat-cepat kuruskan,.. takut banyak sakitnya..hehe..

;p selamat berpuasa awak ye..

Derus said...

sama lah bro..tahun ni mgkn sempat sehari je berpuasa kat umah..sedih tul..

♥xaturen♥ said...

ermm... yelah apa nak buat.. dah tugas,... moga sabar je la,..

Hamzah Ian said...

gua dah 4bulan tak balik.. sob2..

echah mashuri said...

haha...puase kt mane2 xdpt tndingi puasa kt umh kn?huk...rndu jgk!

M a W a D D a H said...

bestnya die makan bnyk xnaik2..jeles..

♥xaturen♥ said...

hari ini hujan dari kul 10 lagi,.. ikut jam pc ni,sekarang dah 1:26pm,..
Ni baru masuk kje,.. datang sini kejap,.. hehe..

@Hamzah lan:
banyak bersabar lan,.. hehe...

@echah mashuri:
betul tu,.. mesti gindu juga kat masakan Mak,.. huhu...

@MaWaDDaH:
Kawan lelaki saya fuhh,.. badan gemuk besar,..
tp, takut dengan lipas hehe..

LiFe KaMi said...

uis payah le bru bln puasa da kembang nanti bln syawal bole meletup tu...hehe

♥xaturen♥ said...

eee.. eh kembang meletop! ermm,.. samapia juga anda kat sini ey..!

;p Raya dah plan balik mana tu?