August 19, 2010

Marhaban Ya Ramadhan.

Assalamualaikum,..
Salam bahagia dibulan puasa ini,..
khas buat teman-teman yang sentiasa cergas dan ceria walaupun kita berpuasa,..

Hari ini tempat saya hujan lebat dari pukul sepuluh lebih sehingga pukul dua petang,.. jadi keadaan seperti ini memberi kelebihan bagi yang berpusa, kerana cuaca sejuk dan kurang kita merasa haus,.. lapar tu dah tidak rasa sangat,.. sebab dah banyak hari dah berpuasa kan,.. yang susahnya cuma nak menjaga mata, hati dan mulut supaya sesuai dengan keadaan kita yang berpuasa,..

Hari ini tadi saya tak pergi bazar kerana takut pahala puasa berkurangan,..hehe.. maklum lah kat bazar tu ramai manusia,.. jadi ada bermacam ragam nya,.. saya ni kuat komplen,.. kut nanti saya lihat sesuatu yang tak kena, hati saya nanti cepat saja nak komplen orang punya hal,.. eee... lebih baik tak payah pergi,... lagi pun leh le jimat cermat sikit,.. hehe..
Hari selasa lepas ada singgah bazar sekejap,.. mendung saja muka orang yang berjualan kat situ,.. mau tak nya, hujan lebat memanjang,.. orang tak ramai datang, belambak jualan kat atas meja,.. alahai cian pulak saya tenggok,.. sabar je lah pak cik mak cik ye,... sudah adat meniaga,.. ada pasang surutnya,..

Mata dah tak larat nak celik ni,.. adehh,...
Besok nak gi keje awal sikit ada banyak kerja menanti,..
Mungkin saya kena ke Perak hari isnin ini,.. pergh,... tak boleh tunggu lepas Raya ka tokey,...?
waduhhh... makin jauh le pergi nya saya bulan-bulan posa ni,..
Tapi tak mengapa dah kerja nak cakap apa lagi,.. huhu...
okey jumpa lagi,.. wassalam.

3 comments:

echah mashuri said...

btol2..kalo p bzr mst dlm hati mengomel2

LiFe KaMi said...

pegi bazaar byk tgk dr beli...hehe, hati2 pegi perak.

♥xaturen♥ said...

Jumaat dalam bulan ramadhan, banyakan amal ibadah hari ini, semoga mudah diberkati Allah,.!

@echah mashuri:
tu yang risau nak gi bazar tu, tp kat bazar ada bermacam pilihan makanan, ermm.. pandai-pandai lah,..

@LiFe KaMi:
sekali singgah bazar paling kurang RM10 habis,..hehe...