August 02, 2010

Makan angin ke Bukit Merah




Assalamualaikum.

Salam sejahtera serta salam hormat untuk anda semua...
Mana yang tidak berapa sihat tu rajin-rajinlah makan ubat, buat pe takut melarat-larat kan jadi makin susah lak..
So. hari ini saya dapat berita yang saya akan ditugaskan ke satu tempat yang agak jauh juga.. iaitu ke Perak lah pulak! kalu tak silap Bukit Merah tepi tasik tu...
Pernah lalu saja katsitu tapi belum pernah pergi lagi ketempat kerja disitu...ermm... so macam mana?
jaauuh..tu! ermm... dari selatan sini dah kena pergi utara lah pulak...ish..ishh..
mungkin dalam dua tiga hari lagi akan bertolak ke sana...
so... mana-mana blogger yang kat Bukit Merah tu buat le.. persediaan untuk menyambut kedatangan saya nanti.. buat la makan-makan sikit ke..!  potong kambing ke...  nanti tak le saya lapor..bab jalan jauh kan..?

ok... itu saja untuk hari ini.. moga jumpa lagi.... memang le jumpe...
mana lagi mau lari... keke....

ok lah tak de apa lagi nak ngomel.... meh layan gambar Pak Arab ini... perh.... sedap tuuuu......!
Mat salleh tu tanya Pak Arab:    err.. En. Karim, kita kena makan ke ni..!
Pak Arab tu jawab:    mana leh makan Mr. John... haha.. ambik gambar je dah...


"Amir of Qatar holds a banquet for Rayyan group. A personal and private sheep for everyone."
 
Pak Arab sedang makan besar.... setiap sorang dapat makan kambing bebiri sekor...
Kesian... Pak Arab ini... pasal di orang tidak tahu macam mana nak gunakan duit mereka yang banyak tu... tentulah datang dari perut bumi Arab.
Bahan yang paling bernilai sekali buat masa ini ada kat Arab sana... Mr. Bush sanggup membunuh ribuan oarang .. termasuk rakyatnya sendiri sebab hendak minyak ini!
Dalam masa yang sama Palestine masih didalam keadaan yang tidak terurus!

6 comments:

nidus2 said...

Bertuah kau dapat award yer..sampai tualah aku (dah tua pun). Apa pun seronoklah berpindah kerja di tempat baru. Lepas tu tukar ke PT pulak. Pantai Timur daa.

♥xaturen♥ said...

kekadang hidup kita umpama lilin membakar diri untuk menerangi ynag lain...

Tuan nidus2 jangan lah susah... sebenarnya tuan dah berjaya menghibur saya hati saya dengan komen tuan..!

@nidus2:
ermm... rajin2 le singgah komen.. kalau (saya ulang 'kalau') ada lg.. award, pasti kesana!

echah mashuri said...

kmbing bebiri masak seekor?uishhh

♥xaturen♥ said...

tulah pasal... terlalu banyak sangat duit..
diaorang tu pun sememangnya dah kenyang mana leh makan..? kalu di bagi kat budak-budak Palestine... mau tulang pun selesai kut..

@echah mashuri: echah bulee masak bebiri tak? hehe....

Zinedine Zaiddin said...

Bila orang2 Arab dah terpesona dengan duniawi..mula la diorang kembali ke zaman jahiliah. Dan aku rasa orang2 Arab waktu zaman kegelapan diorang pun macam i la..tak pedulikan dah hal2 orang miskin, padahal yang susah tu pun sebangsa dan seagama dengan diorang.

Kalau tengok attitude budak2 Arab yang belajar kat kampus aku ni pun..tak ramai yang tau hormat budaya dan orang tempatan. Semua ikut kepala mak bapak diorang aje..

Sorry to say, but that's the truth.


Tutorial: Manipulating The Power of Facebook Apps

♥xaturen♥ said...

Ya.. agaknya memang macam itulah sikap kebanyakan org Arab ini,.. kita ambil contoh bagaimana nagara Israel boleh terbentuk dicelah-celah dunia Arab..!?

Hanya orang Arab sahaja yang boleh selesaikan isu Palestine itu.

Negara Iraq dan rakyatnya musnah, disebabkan org Arab sendiri.!

Arab banyak duit.. dan duit sentisa mengalir..

Negara Arab dengan sokongan Israel mebayar USA supaya memusnahkan Negara Iraq..!