August 22, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum...

Haa.. ape khabar anda semua..? Semoga anda sihat sejahtera disamping tugas tugas seharian, penat dan letih lah pada bulan puasa nih kan..?

Tak mengapalah kerana puasa itu mesti kena buat jugak.., jangan lengah bertangguh nanti dah uzur tentu tak terlarat betul nak mengerjakanya pulak.

erm.. okeh lah,Raya pun dah tak lama lagi akan muncul.. bagaimana persiapan untuk anda? atau sekurang-kurangnya persiapan untuk orang yang tersayang? aaa.. macam biasa saja ke..

Kita sepatutnya bershukur diatas apa yang kita ada hari ini.. setelah kita berusaha kuat dan sekadar ini saja yang mampu kita adakan, terima sajalah.. mudah-mudahan tahun depan rezki kita akan bertambah-tambah! Lagi pun toleh-tolehlah kepada anak-anak yatim yang berraya tanpa kedua-dua orang yang tersayang, lagi sedih kan?

Saya tahun nih.. cuma buat baju melayu sepasang saja.. bab yang tahun tahun lalu masih elok lagi.. mungkin dalam perancangan nak pegi Singapore pada raya keempat nanti.. percaya tak kita nak pegi zoo! heran.. tak de cuma kebetulan kat sana singgah juga lah kat situ.. ini bukan kali pertama ke zoo situ.. tak silap sudah tiga kali, cuma jarak tahunnya saja, kali terakhir enam tahun yang lalu..

Kanak kanak memang suka kat situ.. termasuk saya nih juga.. hehe..

Okey... mari kita lihat apakah yang paling membuka selera anda dihari lebaran nanti, sudah kah membuat persiapan untuk menyediakan makanan ini, atau hanya membeli saja digerai-gerai nanti..?

Siapa yang tidak suka makan makanan tradisional ini kan..? setahun hanya sekali kita merasakanya, jika bukan dihari raya rasanya tidak sesedap dihari raya.

Antara makanan yang disediakan untuk menjamu tetamu di hari yang mulia, hari raya.

Ok. Tak terlalu awal untuk saya mengucapkan Selamat.... Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri.
Semoga hari raya pada kali ini memberi seribu kebahgiaan kepada anda dan keluarga.
Maaf Zahir & Batin.
Jumpa lagi, wassalam.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!




4 comments:

Anonymous said...

aku bab sibuk tu memang sibuk.... tp semua untuk orang..... macam macam program ramadan kena buat..... fitrah pun x bayar lg ni.... ko ganti jugak baju.... aku habok pn tarak taun ni...

♥xaturen♥ said...

erm... bawak bersabor bang! nanti Raya Saya ziarah kat umah bang ye..
En. Zahid kemana dah pergi..? Senyap je...

Anonymous said...

x dgr berita lgi..... senyap terus....

Anonymous said...

waaaaa....... x update lagi..... hu... hu..... hu...