April 16, 2011

Simpanan File Kat Alam Maya.

Assalamualaikum...
Salam sejahtera semua.. apa khabar hari ini? semoga anda semua baik-baik belaka..!

Hari ini kerja saya agak memenatkan.. jari jemari dah penat.. *alasan je ni..bab dah tak tau nak tulis apa lagi* akeh..keh..keh.

Dipendekan cerita.. ni saya nak bagi tahu kepada yang belum tahu.. ataupun yang belum sedia maklum.. yang kita sebenarnya bolih menyimpan segala file file kita kat internet sana!
Kita bolih juga simpan segala video file yang melambak lambak tu.. juga gambar gambar kenang kenangan kita tu. Selama ini mungkin simpan kat computer atau HD.. tapi kekadang HD bolih spoil.. dan kita tidak dapat nak ambil kembali file-file tersebut....

So.. tak apa.. sekarang ada tempat simpanan maya.. jadi tak perlu risau tengtang file-file kita tu.. semuanya selamat kat 'Dropbox' sana... bila-bila masa juga dan dimana mana asal ada capaian internet anda dengan mudah mengambil kembali segala file tersebut! menyenangkan diri anda kan?

Cubalah, sangat mudah membuatnya .. just macam biasa kita daftar satu 'space' untuk kita.. ada 'password' serta 'username' file anda selamat.

Sama macam daftar email yahoo.. saja..
Bila daftar kita bolih download dia punya 'Folder Dropbox' dalam kita punya computer.. pastu siap.. mana-mana fail yng kita nak simpan.. cuma perlu cut and paste kat dalam folder 'Dropbox' tersebut.. ok dah siap...
Ok.... kepada sesiapa nak cubatest.. bolihlah melawat dan baca lebih lanjut di website dropbox kat sini..
Semoga berjaya!

Welcome to Dropbox!
Always have your stuff, wherever you are.


edited23/11/20





Page on facebook :-  burdibird.
Go to burdibird facebook

YouTube channel :-  burdibird.



Terima kasih!


Baca Lagi Kesah Fidah!


2 comments:

dyea irdina said...

wah mesti try nih...gambar terlalu banyak simpan dlm lappy ni kan pepahal menagis tak berlagu..tq 4 sharing

♥xaturen♥ said...

try.. jangan tak try.. selamat mencuba!