July 20, 2010

Wanita cantik sempurna pada usia 31 tahun.

Assalamualaikum.
serta salam sejahtera, untuk anda yang sudi kemari!

Hari ni kita terjah London geng dengan mat saleh pi buat kaji selidik sikit pasal wanita, kita nak pi pereksa tengok bila masa diaorang betul-betul masak dan jadi cantik..!
Kebanyakan orang lelaki selalu sebut anak dara baru cantik, maksud anak dara di sini dalam lingkungan umur 17 ke 20 tahun serta belum nikah, belum kahwin dan belum seangkatan dengan nya lah...

Walhal anggapan kita itu selama ini salah belaka.. nampak nya kita tidak sama pendapat dengan pakar penyelidik kat sana!

Pakar penyelidik kecantikan berpendapat wanita berusia akhir 20-an dan awal 30-an berada di garis puncak kesempurnaan dan lebih menawan berbanding gadis berusia 18 atau 19 tahun.
Hasil tinjauan pendapat 2,000 lelaki dan wanita, baru-baru ini mendapati kecantikan seseorang itu ditafsir berdasarkan kepada personaliti dan penampilannya.

Saintis juga pernah berkata kecantikan itu sebenarnya bergantung kepada mata yang melihat.

Lebih ramai berpendapat wanita mencapai kecantikan sempurna pada usia 31 tahun.

70 peratus responden mentafsirkan seseorang itu cantik apabila dia berkeyakinan, 67 peratus pula mengatakan kecantikan itu mempunyai wajah yang menawan sementara 47 peratus mentafsir kecantikan dengan tampil bergaya.
Pada saya bagus sekali jika wanita yang mempunyai tiga huruf c,
pakeg tiga c .. cerdik, cergas, cekal.
betul ke ni..?

5 comments:

eNaSaN said...

ermm ke chanTek dulu..pastu cerdik & cergas...lalalala


yg pnTing chantek di luar chantek didlm..bior chantek rupa paras same dgn cntik budi pekerti...lallalalla

amira said...

cantik luar dalam dan tuju kesempurnaan..yeah..
tq 4 info...

♥xaturen♥ said...

tunggu 31 balu cantik lo..!
Itu sekadar pendapat orang saja..

:eNaSan:' bagus nya jika cantik luar dan dalam! wanita solehah lg angun.


:amira:' yes.. betulah...!

zulkbo said...

salam..
sebagai lelaki yang menjangkau usia
40 an..saya bersetuju..mmg ketika peringkat umur wanita mencecah 30 an..kecantikan dan sesuburan mereka mula menyerlah..bab sex juga mereka semakin ghairah..kahwin nanti anda tahu lah..he he

♥xaturen♥ said...

ermm.. daripada hasil kajian pun lebih kurang macam tu lah.

;P arigato!