July 17, 2010

Tidak puas seks punca keretakan rumah tangga!

Salam sejahtera semua!
Saya harapkan hari sabtu ini lebih lebih ceria bagi anda semua,

Bagi yang berkerja berasa lapang sikit sebab kebanyakan nya kerja setengah hari saja hari ni kan..?
boleh balik umah cepat, sebab kat umah nanti boleh le lepak-lepak sikit sambil berbaring kat sofa yang soft tu ye tak? bab kalu kat tempat keje man leh wat cam tu ey..
dan bagi yang belajar.. tentunya berehat seketika,.. petang ni buleh le g riadah ke shopping ke.. paling tidak pun jalan-jalan kat Pasar Malam sana...
saya tak dapek le semua itu.. ni orang ni kena keje jugak sampai kul lima tegak! ape nak buat.. ni bukan salah Ibu mengandung.. tapi salah pilih subject ooo.. lain minat, lain target... len pulak keje nya... ermm...

aaaha,.. kalu pandang pada title kat atas tu you'll ada rasa len macam tak tulisan saya ni..! Itu sebenarnya petikan dari surat khabar tu.. bukan nya saya reka sendiri... dan ini juga bukan bermakna saya nak buat buat cerita merapu tu atau agak nakal kan..

Ni.. saya iklas nak bagi tau kat you'll.. samada yang dah kawin pun.. yang masih belajar tu belajar lah dulu, nanti dah pegang ijazah ke.. dah berkerja ke boleh le cari jodoh kawin ey.. saya nak bagi tahu tip sikit ni..
andai.. andai lah pasangan anda sama masaalah macam ini... jangan lah sampai bercerai berai.. saya ni sangat bersimpati dan sedih lihat anak-anak yang jadi mangsa.. terabai, sebab Ayah Ibu bepecah...
Kita sebagai pasangan yang setia, semestinya berusaha untuk kekalkan jodoh sehingga ke akhir hayat. so.. berjumpa dengan jiran atau orang yang lebih tua dan berpengalaman supaya kita dapat idea yang bernas untuk mengelakan dari bercerai berai!..usahakan juga perubatan yang seharusnya bagi pasangan kita,..

Sambil-sambil tu.. rajin-rajin berjalan kekedai buku,... pilih dan beli lah buku-buku yang membincangkan hal-hal rumah tangga! belilah dua tiga tajuk yang menjurus kepada penyelesaian masaalah yang kita hadapi..
letakkan buku-buku tersebut didalam bilik supaya dapat dibaca oleh pasangan kita! mungkin bagi kebanyakan orang agak kelu lidah untuk membincangkan pekara ini suami isteri! jadi masing-masing belilah buku-buku untuk pasangan sendiri.. Suami belikan buku untuk isteri, Isteri belikan tajuk buku yang sesuai untuk suami, dengan usaha dan keiklasan yang kita lakukan, hanya perlu bulatkan hati yang kita tiada yang lain selain dia lah sahaja suami atau isteri kita! mohon perkenan Allah, semoga Allah jualah yang turut membantu.
- - -
KOTA BHARU 16 Julai
Kegagalan mencapai kepuasan seks menjadi antara punca utama keretakan rumahtangga di negara ini bagaimanapun kebanyakan pasangan yang sudah berkahwin memilih untuk tidak mendedahkan perkara tersebut.
Ketua Klinik Kesihatan Lelaki, Universiti Sains Malaysia (USM), Kubang Kerian, Profesor Madya Saiful Bahari berkata, masalah ejakulasi pramatang yang dihadapi kebanyakan lelaki merupakan masalah utama namun kaum itu lebih suka berdiam diri daripada mencari jalan penyelesaian.

Katanya, hasil kaji selidik yang dijalankan mendapati kaum lelaki menganggap perkara tersebut adalah sesuatu yang bersifat taboo dan perlu dipendam.
Jelasnya, kaum wanita pula lebih rela menderita daripada membincangkannya secara terbuka untuk menjaga perasaan pasangan masing-masing.

4 comments:

mira_nas said...

huhu.. diakui mmg betul pon statement tu.. hik3..

♥xaturen♥ said...

Sepatutnya sentiasa pikirkan anak-anak punya kehidupan!

cewaahh!

ira mohd said...

hee. btl kot ;)

♥xaturen♥ said...

Tu le masaalah kita bab suami isteri agak payah nak bebincang!

so.. elok kita belikan buku-buku yang bersesuaian dengan masaalah kita.. semoga usaha itu sedikit sebanyak dapat membantu..

;p